Assassin’s Creed Origins sa pozrie na loot boxy prijateľným spôsobom
Dnes ráno sme si mohli prečítať vyjadrenie ESRB k loot boxom, ktoré začínajú niektorí vývojári zneužívať ako formu monetizácie hry. Dokonca to vyzerá, že hry ako Star Wars: Battlefront 2 kvôli tomu môžu prejsť na Pay-2-Win model, aj keď si hráči najprv musia kúpiť plnú hru.
Práve preto je celkom tematické, že sa pozrieme na systém loot boxov v Assassin’s Creed Origins. Ten ich totiž tiež ponúkne, ale na rozdiel od iných firiem, Ubisoft nebude zdierať zákazníkov. Namiesto toho sa budú dať loot boxy v novej hre kúpiť len za použitia herných peňazí, ktoré hráči zarobia plnením questov a ďalšími aktivitami v Egypte. Nemusia teda minúť ani jeden cent, hra im to totiž neumožní.
Loot boxy sa dajú kúpiť v Nomad’s Bazaar obchode u predajcu menom Reda. Obsah nesie názov Heka Chest a miesto eur za ne budeme platiť Drachmami. 3000, aby som to upresnil. Hráči vďaka nim dostanú jednu náhodnú zbraň alebo štít okamžite po zaplatení. Ubisoft síce bude predávať niektorý typ obsahu cez Store, všetko sa ale bude dať získať prirodzenou progresiou a tak nebude treba za nič platiť. Teda, ak nechcete mať k niečomu okamžitý prístup.
via Eurogamer
Náklady na vývoj nových AAA her jsou enormní, vysoké riziko ztrát taky. Každá firma tak hledá možnosti, jak vydělat. Pokud systém loot boxů bude nastavený rozumně, pak v něm nevidím problém. Třeba se inspirovali Path of Exile- žádné pay-to-win, nebo lovení velryb. Ale XP boost může být fajn jak pro hráče, tak pro herní firmy : rychleji hru dokončíte ( a můžete si koupit- utratit – dříve – další hru).