Microsoft ukončil výrobu senzoru Kinect
Ambiciózne plány Microsoftu so senzorom Kinect skončili. Senzor, ktorý zožal obrovský úspech pri Xbox 360, mal zohrávať ešte väčšiu rolu pri Xbox One. Kinect mal totiž fungovať nielen ako pohybový senzor, ale mal byť inteligentný a s Cortanou dával Xboxu príležitosť ovládnuť IoT trh ako „Ten Ovládač“.
Osud to však pre Kinect zariadil inak. Technológia zvýšila cenu konzoly pri launchi, takže sa Xbox One predával až o 100€ drahšie oproti PS4. Senzoru nepomohol ani tím Xbox vedený Donom Mattrickom, keďže spravil niekoľko podstatných chýb pri oznámení. V čase, kedy sa svet ešte stále spamätával zo špehovacej kauzy NSA a CIA, mal byť Kinect povinnou neoddeliteľnou súčasťou konzoly a bez nej by konzola ani nemohla fungovať. Teda v čase, kedy sa v médiách riešilo len a iba špehovanie vládou, sa Microsoft snažil ľuďom vnútiť kameru neustále pripojenú k internetu.
Viacmenej sa tak už dlhšie hovorilo o tom, že Kinect je odsúdený na zánik, ale Microsoft ho ešte ako-tak držal pri živote. Sám už síce hry nevyrábal (ešte tento mesiac ale prinesie niektoré Kinect 360 klasiky v remastrovanej podobe), ale vydal aspoň adaptér, ktorý umožňuje pripojiť Kinect k Xbox One S a Xbox One X. To dávalo ešte akési zrnko nádeje a dokonca mohla byť možnosť, že Microsoft aktualizuje dizajn senzoru. Miesto toho však oznámil ukončenie výroby.
Situácia s konzolou je na tom dokonca tak, že ani Alex Kipman, tvorca Kinectu, nevie, ako to bude ďalej so softvérovou podporou. Microsoft totiž stále poskytuje vývojárom API na vývoj hier pre Kinect, ale nie je jasné, dokedy. Tvorcovia pohybových hier majú ale naďalej celkom veľkú cieľovú skupinu. Doposiaľ bolo totiž predaných 35 000 000 kusov Kinectu (z čoho ale väčšinu tvoria tie pre Xbox 360).
via FastCompany
toto je dýka do chrbta od MS!!!
Uvidime mozno nejaku nahradu?
Podľa mňa sa skôr presunie k VR. Totiž, HoloLens majú čoskoro dostať hardvérový update na Kinect v5 technológiu, ktorá má spotrebu len 1.5W versus 25W pri X1 Kinecte a 50W pri pôvodnom X360-kovom. Prakticky im to otvára dvere k bezdrôtovému VR s dlhšou výdržou batérie.