Phil Spencer odhalil zaujímavosti o práci šéfa Xbox a o sebe
Za uplynulý rok a pol Microsoft kompletne vymenil portfólio konzol. Základným riešením sa stal Xbox One S a prémiovým riešením pre náročných sa stala najvýkonnejšia konzola na trhu – Xbox One X. Ako si ale konzoly prišli na svoje mená?
V prípade Xbox One S by sme mohli povedať, že išlo o prirodzený proces a očakávanú zmenu. Podobná vec sa totiž udiala už v roku 2010, keď Microsoft predstavil Xbox 360 S. Lenže prečo práve „X“?
Phil Spencer nedávno vysvetlil, že výberu názvu pre novú konzolu vždy predchádzajú výskumy marketingového tímu, ktorý sa na základe výsledkov pokúsi prísť s najlepším možným názvom pre nový produkt. Predchádza tomu samozrejme aj kontrola ochranných známok, čo je tiež dôvod, prečo Microsoft nemohol pomenovať konzolu ako Xbox One Scorpio.
Marketingový tím prišiel vtedy s tromi názvami a Spencerovi sa najviac páčili písmenká „S“ a „X“ na konci názvu. A tak viacmenej obe konzoly získali svoje terajšie názvy. Dokonca sa mu zapáčili natoľko, že si neuvedomil, že mu to prinesie v budúcnosti problémy. Kvôli podobnej výslovnosti musí vždy myslieť na to, o ktorej konzole práve hovorí.
Spencer tiež povedal, aké to je riadiť Xbox divíziu. Podľa neho ide o fantastickú prácu, no frustruje ho fakt, že nie všetko sa dá realizovať. Je priam frustrujúce, keď tím príde so skvelým nápadom, ale nedá sa realizovať, keďže nie je dostatok ľudí, času ani peňazí na jeho realizáciu. Občas má kvôli tomu pocit, akoby vyvažoval sklamanie u jednotlivých tímov. Zaujímavosťou je, že Microsoft občas usporadúva „počúvacie turné“, kedy skupina zamestnancov príde do miestnosti a povie spätnú väzbu. Sem-tam sa dokonca objavia nové nápady, ako napríklad vylepšenie systému odporúčaní v menu Xbox One.
A na záver odpovedal na pár otázok o sebe. Na rozdiel od mnohých ľudí v hernej komunite, nemá a ani neplánuje mať tetovanie. Ak by ho však z nejakého dôvodu mal mať, zrejme by si vytetoval logo Xbox. Argumentuje, že pre firmu pracoval 17 rokov, takže je už viacmenej súčasťou jeho identity. Pokiaľ by mal hrať co-op hru s CEO Microsoftu, Satyou Nadellou, bola by to Overcooked. Jeho obľúbenou hrou je Robotron, ktorú hrával v miestnej 7-11 predajni. Prekvapením je možno, že je úplný introvert, bavia ho komiksy, „zlá punková hudba“ a videohry. Na to, že sa dnes musí verejne prezentovať, si musí zvykať.
via Dualshockers
Jeden z mála „kravaťáků“ , co se nepřetvařuje.