Phil Spencer hovorí o nesvojprávnosti Xboxu za predošlého vedenia

Xbox One Logo
Microsoft síce uviedol Xbox na trh v roku 2001 ako konkurenciu pre PlayStation a počas minulej generácie zažil svoju zlatú éru, ale platforma ako taká čelila mnohým kiksom.

Nechvaľne známym fiaskom z nedávnej minulosti bolo napríklad zrušenie exkluzivít Fable Legends a Scalebound, ktoré vyzerali nádejne. V uplynulých dvoch rokoch sme sa ale stali svedkami mnohých pozitívnych zmien, ktoré zahŕňali napríklad uvedenie najvýkonnejšej konzoly sveta, spustenie novej služby Xbox Game Pass alebo kúpenie niekoľkých známych vývojárskych štúdií.

Zmeny k lepšiemu sú výsledkami zmeny vedenia a rozšírenia právomocí. Dávnejšie totiž Xbox pôsobil ako garážová kapela, ktorá nesmela hrať príliš nahlas. Vraví to Phil Spencer, ktorý bol pred pár mesiacmi povýšený do top manažmentu Microsoftu ako Výkonný viceprezident hernej divízie a priamo sa zodpovedá CEO Satya Nadellovi. Až do tohto momentu bol ale tím Xbox súčasťou divízie spotrebiteľských produktov, ktorú mal na starosti iný viceprezident.

V takmer všetkých veciach, ktoré robíme, sme boli spoločnosťou pre podniky. Mali sme pár biznisových odvetví pre spotrebiteľov – hranie je napríklad Billova záležitosť. On a Steve (Ballmer) pôvodne dali projektu Xbox zelenú. Analógia, ktorú používam pri bavení sa s niektorými ľuďmi je, že sme dlho fungovali ako garážová kapela. Pokým sme nehrali našu hudbu príliš nahlas, mohli sme trénovať.

Teraz sme sa presunuli viac do mainstreamu. Ale v časoch, kedy sme boli garážovou kapelou, Bill a Steve si stáli za tým, že kým nerobíme veci zle a napredujeme, veci sú fajn. Bill sa neuveriteľne ponoril do našej práce a ešte stále sa celkom často stretávam so Stevom. Zvykne sa pýtať na Xbox a ako sa darí.

Ale ako som povedal, keď sa na našu stranu priklonil Satya a dáva nám neuveriteľnú podporu, pokladáme to za úžasnú príležitosť. Hlas dôvery, ktorý sme získali od vrcholového manažmentu – že hranie bude jedným z najsilnejších slov vo firme – náš tím sa toho chopil. Premýšľali sme preto, aké sú zdroje Microsoftu? Čo to pre Microsoft znamená byť lídrom herného priemyslu? Akú rolu by sme mali zohrávať v tomto priemysle?

Forza Horizon 4

via WCCFTech

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár