Project Triton: Inovácia v priestorovom zvuku od Microsoftu

Xbox One S stereo headset
Microsoft inovuje aj na miestach, kde si to ľudia nemusia veľmi uvedomovať. Novinkou je Project Triton, ktorý prezentuje inováciu v priestorovom zvuku vhodnú ako pre klasické hry, tak pre VR a AR.

Project Triton je výsledkom 10-ročnej práce divízie Microsoft Research, ktorá dokázala vytvoriť realistický tok zvukových vĺn naprieč virtuálnym priestorom, pričom len minimálne zaťažuje procesor. Technológia kompatibilná s enginom Unity dokáže analyzovať bariéry v priestore, na základe čoho skreslí zvuk tak, ako sa to deje v skutočnosti. Microsoft tvrdí, že technológia je ideálna ako pre virtuálnu či rozšírenú realitu, tak pre AAA hry ako Gears of War. Niektorí ju dokonca prirovnávajú k raytracingu na poli zvuku.

Súčasťou iniciatívy je aj Project Acoustics, ktorý využíva Triton ako akustický engine, pričom spracovávanie vĺn a kódovanie prebieha na serveroch Azure. Microsoft tiež sprístupnil ukážku enginu pre vývojárov. Engine zvláda emulovať viacero vecí. V závislosti od geometrie redukuje hlasitosť a skresľuje smer, odkiaľ zvuk pochádza. Takisto vie upravovať výšky, basy a ozveny podľa situácie. Veľmi pôsobivý je ale efekt oneskorenia zvuku v závislosti od vzdialenosti poslucháča od zdroja. Technológia je dokonca do istej miery využívaná aj v hrách Gears of War na Xboxe. Spoluprácu na projekte majú totiž potvrdenú aj štúdiá The Coalition a Rare, ktoré začiatkom roka vydalo Sea of Thieves.

How Project Triton Works

via Microsoft

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

6 komentárov

  1. Rado píše:

    pokiaľ nebude reálny produkt tak je nám to k ničomu. tak ako zahodil ms kinect, tak ako zahodil 3d reprodukciu pre xbox.

    • Jaromír Miko píše:

      Hologramy nezahodili. Vlastne pracujú na druhej generácii headsetu s výrazným upgradom.

      Vraj to už do istej miery využívajú Sea of Thieves aj Gears 4. A keďže pustili von aj preview toho rozhrania, tak si myslím, že sa to časom rozšíri.

      • Rado píše:

        Ako hráča ma to nezaujíma. Ako hráč vidím praktické veci a tam je MS mimo! Kinect zakopaný samotným MS, hololens nepodporavaný, VR nebude, a tento zvuk nieje zatiaľ v žiadnych slúchadach, alebo domácom kine. Takže toto je realita. Sea of Thieves aj Gears 4, kde testujú zvuk, ak ty hráš na reprákoch bez tejto podpory mi je k ničomu. Až príde MS aj s praktickou hmatateľnou vecou a neodpíše ju ako kinect, ktorý bol vo veľkej obľube, tak potom si tu može MS vypisovať jak prakticý prínos pre hráča majú jeho výtvori, ktoré vyvíja. Inak nech radšej neoblbuje ľudí niečim na co sa v reálnom trhu vykašle.

        • Jaromír Miko píše:

          Ale toto nie je fyzický produkt… je to rozhranie. Niečo, ako keď mnohé hry využívajú Wwise Audio na stupňovanie zvukov alebo Unreal/Unity/Havok na grafiku, fyziku a tieto veci. Na toto netreba separátny produkt, je to softvérová funkcia.

  2. StriderCZ píše:

    Z technických inovací bych ocenil gamepad částečně ve stylu Switche- s odnímatelnými částmi, tak aby bylo možno mít každou ruku volně, nezávisle (takhle se na Switch hraje pohodlně i vleže, na boku, na gauči)… Takhle i na křesle můžu mít každou ruku pohodlně opřenou o polstrované opěradlo

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *