RECENZIA Fallout 76

Fallout 76 Recenzia
Country roads, take me home…

Fallout 76 mohol byť hit… Bohužiaľ nestalo sa tak… A ja Vám musím so smútkom v očiach vyrozprávať, ako Bethesda padla na úplne dno za celú dobu svojej existencie…

V prvom rade hra mala byt ešte minimálny rok v produkcii a dalo by sa povedať, že Vy ste beta-testeri, ktorí za testovanie produktu zaplatili nemalú sumu.

Príbeh hry sa odohráva iba 25 rokov po dopade bômb. Radiácia je takmer všade a po Západnej Virgínii sa pohybujú stvorenia, ktoré ste vo Fallout univerze ešte nikdy nevideli. Nastal deň rekultivácie planéty a Vault 76 sa otvoril. Vás čaká nepoznaný svet plný možností.

It’s alive !!!!

Začínate tvorbou vašej postavy. Samozrejme máte na výber z niekoľkých vopred prichystaných tvári, ale  môžete si  vzhľad svojej postavy prispôsobiť svojím predstavám. Nechýba ani výber farby pleti, pohlavia, fyziologická stránka postavy či tetovanie alebo jazvy. Aj napriek snahe Bethesdy sú možnosti tvorby postavy nedostatočne a takpovediac odfláknuté.

Obrovský, ale prázdny svet…

Svet Falloutu 76 je naozaj veľký a delí sa do 6 regiónov. Každý z regiónov poskytuje rôznorodú flóru, faunu, podmienky prežitia, ale taktiež úroveň nepriateľov. Mapa je štyrikrát väčšia než mapa Falloutu 4.

Začínate v The Forest. Je to začiatočné štartovacie územie, kde sa nachádza aj Vault 76. Nájdeme tu kopec zelene, živú vegetáciu a kopcovitý terén s nízkou radiáciou. Ash Heap je územie vydolované banskými spoločnosťami. Nájdeme tu uhoľné bane, doly a iné podzemné oblasti. Tento zjazvený kus zeme je okupovaný nebezpečnými nepriateľmi. Savage Divide je zas neplodná pustatina s rozličnou nadmorskou výškou a horami, ktoré delia východ od západu. Prekročiť ich je výzva.

Fallout 76

The Cranberry Bog je územie pozostávajúce z piatich močiarov, ktoré sú tmavé, so živou flórou a mäsožravými rastlinami. The Mire je oblasť močiarov na východnej strane Západnej Virgínie plná skrytých tajomstiev. A nakoniec v Toxic Valley, ako už konieckoncov aj jej názov napovedá, na vás vybafne silnú radiáciu, zmutované stvorenia a misie, ktoré Vám dajú zabrať. Bez power armoru sa nepohnete ani na krok. Skrátka peklo na zemi.

Svet Falloutu 76 je naozaj pestrý, ale realita je taká, že veľa hráčov počas vášho putovania nestretnete. Aj keď servery podporujú do 24 hráčov, na jednej mape som ešte viac ako 20 hráčov nikdy nevideli a vo výsledku je potenciál mapy absolútne nevyužitý.

A príbeh ?

Nuž, hlavná príbehova línia je vyrozpravána prostredníctvom audionahrávok a dokumentov, ktoré Vám pôvodne vo Falloute 4 poskytovali dodatočné informácie. Denné questy a eventy Vám zadávajú buď roboti, alebo sa udalosť jednoducho spustí sama a  máte určitý čas na to, aby ste zadanú úlohu splnili. Nenájdete tu žiadne ľudské NPC postavy, ktoré by Vám dokresľovali príbeh. Predsa len, audio pásky a dokumenty vždy slúžili iba ako doplnkové informácie a nie ako hlavný zdroj príbehu. Takto to pôsobí, akoby hra stratila dušu a vzbudzuje v nás pocit samoty.

Grafika a optimalizácia?

Hru sme recenzovali na Xbox One X a v začiatočných lokalitách si pekne drží snímkovanie, bohužiaľ čím sa dostanete ďalej, tým viac je hra nestabilná, nehovoriac o absurdnom množstve bugov, ktoré vám znepríjemnia dobrodružstvo. Grafika a optimalizácia by sa dala hodnotiť len ako priemerná a aj v tomto aspekte vidieť, že keby bola hra vydaná budúci rok, už by vyzerala inak.

Perky s nádychom pay-2-win

Vo Falloute 76 za každý level dostanete jeden bod do svojich S.P.E.C.I.A.L. atribútov a následne náhodné karty, ktoré majú hodnotenie od jednej až po päť hviezdičiek. Hviezdičky zbierate tak, že spájate rovnaké karty do jednej a tým vytvoríte silnejšiu kartu. Karty sú zároveň perky, ktoré potom pripnete do jednotlivých S.P.E.C.I.A.L. atribútov.

Raz za čas dostanete aj balíček kariet, ktoré dosahujú určitý počet kariet. A aj keď je Bethesda v tejto chvíli krotká, už teraz máme pocit, že balíčky budú súčasťou pay-2-win systému. Dá sa totiž očakávať, že balíčky kariet s perkami si budete môcť nakupovať za peniaze, presne ako to robíte s kartičkami v hrách od EA Sports alebo NBA 2K.

Katastrofálne PvP…

PvP sa Vám automaticky odomkne od levelu 5. Celý systém je ale veľmi zle vymyslený a vymyslený skôr v prospech inkluzívnosti. Aby ste začali PvP-čkovať, musíte nielen Vy spôsobiť zranenie dotyčnému, ale aj on Vám. Ak súper neopätuje váš útok, utrpí len minimálny damage. A ak počas súboja jeden z Vás zomrie, môže sa takmer hneď respawnúť a znovu na vás zaútočiť, čiže nemáte skoro žiaden čas na vylootovanie jeho mŕtvoly. A pritom existovalo toľko možností, ako to vylepšiť! Keď už chcela ísť Bethesda inkluzívnou cestou, mala sa inšpirovať PvP systémom z World of Warcraft, kde máte možnosť si PvP vypnúť/zapnúť. Sakra!

Verdikt nad apokalypsou…

Fallout 76 mohol byť skvelým titulom. Bohužiaľ, zlá optimalizácia, priemerná grafika, enormné množstvo bugov a obrovský prázdny svet bez využitia stiahla naše hodnotenie hry k úplnému dnu.

Fallout 76

Celkový verdikt

3.3/10
  • Hrateľnosť
  • Trvanlivosť
  • Grafika

Bigajz

People keep asking if I'm back and I haven't really had an answer. But now, yeah, I'm thinkin' I'm back!!

Môže ťa zaujať aj...

1 odpoveď

  1. 6. decembra 2018

    […] vybral naozaj vhodný čas, najmä ak sa ukáže, že hra vyzerá lepšie, než Fallout 76, ktorý sme recenzovali aj my. V traileri môžeme vidieť aj post-apokalyptický kovový oblek a “nový svet”, […]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *