MotoGP 18 ohlásené, prechádza na Unreal Engine
Štúdio Milestone dnes oznámilo nový ročník oficiálnej motorkárskej hry MotoGP 18 na PC a konzoly. Súčasne oznámili dátum vydania, ktorý je naplánovaný na 7. júna/června pre Xbox One, PC a PS4. Krátko nato má hra zamieriť aj na Nintendo Switch.
Asi najväčšou novinkou v MotoGP 18 je prechod na nový engine. Kým predošlé diely bežali na customizovanom engine, tak u najnovšieho dielu sa Milestone rozhodlo prejsť na Unreal Engine, ktorý využíva vo všetkých svojich hrách – Gravel, MXGP aj Monster Energy Supercross, ktorý sme recenzovali prednedávnom. Prechod na Unreal Engine tiež umožní preportovať hru aj na Nintendo Switch, ktoré na rozdiel od veľkej trojky využíva vlastnú CPU architektúru.
Vývojári tiež sľubujú, že MotoGP bude vďaka novému enginu ponúkať vylepšenú fyziku aj umelú inteligenciu. Dočkať by sme sa mali aj vylepšenej grafiky, ale z predošlej skúsenosti s Unrealom pod taktovkou štúdia Milestone vieme, že engine je dvojsečná zbraň. Hry ako Gravel alebo MXGP totiž oproti MotoGP 17 vyzerajú realistickejšie, ale zároveň ich trápi množstvo motion bluru, čoho výsledkom je rozmazaný obraz na základnom Xbox One.
Pozitívom má byť priblíženie hry väčšiemu publiku vďaka tutoriálom a pomocníkom jazdenia, s ktorými si závodenie v MotoGP 18 užijú aj casual hráči. Inak hra ponúka vylepšený systém kolízie (čo po bugoch v MotoGP 17 vítame), nové cutscény, režim Spectator, manažment kolies a škálovateľné poškodenie a novú kariéru. Tá zahŕňa oficiálnu MotoGP 2018 sezónu s kategóriami MotoGP, Moto2, Moto3 a Red Bull MotoGP Rookies Cup. Prítomných je 19 tratí vrátane nového medzinárodného okruhu Buriram v Thajsku. Tvorcovia tiež sľubujú hodnoverné stvárnenie jazdcov, tratí a motoriek vďaka systému skenovania dronom, ktoré sa postaralo aj o 1:1 prerobenie tratí vrátane detailov.