Phil Spencer: Xbox One X má vplyv na budúcnosť platformy
Šéf Xboxu Phil Spencer sa na internete opäť vyjadril k niekoľkým veciam, ktoré súvisia s Xbox One X, Game Passom a ďalšími vecami zo sveta Xboxu.
Hneď na úvod celej internetovej relácie však pochválil Red Dead Redemption. Podľa neho je úžasné, že hru začal hrať na Xboxe 360, neskôr si svoj cloudový save z roku 2011 importoval do Xbox One S a nakoniec sa mu podarilo dokončiť hru na Xbox One X v 4K rozlíšení. Podľa jeho slov je Red Dead Redemption úžasná hra. A musíme s ním súhlasiť.
Ďalej odpovedal na otázku o tom, že ako Xbox One X a súčasná funkcionalita ovplyvní budúcnosť konzol Microsoftu. Na margo veci povedal, že on sám sa neustále učí na svojich rozhodnutiach a reakcie štúdií a hráčov na Xbox One X mu priniesli mnoho. Očakáva budúcnosť, v ktorej bude mnoho veľkých hier s veľkými komunitami a tieto komunity nebudú od seba oddelené kvôli hardvéru. To je výzva, ale Microsoft spraví všetko preto, aby ju prekonal.
Budúcnosť konzol Xbox a vydávanie hier na ne do budúcna prirovnal ku cyklu grafických kariet na PC. Jednotlivé grafické karty sú podporované až dovtedy, dokým je ich užívateľská základňa dostatočne veľká. Konzoly by mali byť v prvom rade o hráčoch a o tom, kde chcú hrať. Čiže do budúcna môžeme čakať miesto štandardnej next-gen konzoly jednoducho ďalšieho nástupcu Xbox One X, ktorý bude mať vyšší výkon a bude rozbiehať hry vo vyššej grafike.
Ďalšia otázka súvisí s fotorealistickou grafikou. Podľa Spencera bude trvať len asi 10 rokov. Už dnes sú pritom scény, kde bežný divák nedokáže rozlíšiť počítačovú grafiku od skutočnosti. Ideálnym príkladom toho môže byť Forza Motorsport 7, kde už dnes vyzerajú autá príliš reálne. Animáci a osvetlenie však má ešte od skutočnosti veľmi ďaleko.
Zaujímavá je aj možnosť, že Xbox Game Pass sa môže stať agregátom nápadov. Istý užívateľ menom Hindle89 pripomenul, že rôzne televízie spustia v jednu sezónu niekoľko projektov a podľa sledovanosti z nich nakoniec upustia. Preto by podľa tohto užívateľa bolo zaujímavé vidieť, že by Game Pass slúžil podobne – bolo by sem vpustených pár tech demo titulov a tie, ktoré by sa najviac ujali, by sa neskôr zmenili v plnohodnotnú hru.
Voči tomuto nápadu sa Spencer vyjadril neutrálne: „Súhlasím, že Game Pass otvára priestor takému experimentovaniu, ktoré by bolo nemožné vo svete plných cien. Snažíme sa to docieliť. Ale rozdielom oproti TV je, že ju diváci vnímajú ako bezplatnú, takže sú navyknutí voči systému pilotných sérií. Ľudia však za Game Pass platia a toto chce Microsoft rešpektovať.“
via WCCFTech