Crackdown 3 je prakticky hotový a už sa len vylepšuje, tvrdí Sumo Digital
Crackdown 3 dostalo svoj skutočne posledný odklad a už začiatkom roka 2019 si hru buď zahráme, alebo bude nadobro zrušená. Microsoft to síce priamo nepovedal, ale potvrdili to zdroje blízke serveru Eurogamer, o čom sme informovali pred pár týždňami. Dnes však majú čo k hre povedať samotní tvorcovia.
Na hre pracuje štúdio Sumo Digital, ktoré má obzvlášť zaujímavú minulosť, ale aj súčasnosť. V minulosti pracovalo napríklad na LittleBig Planet 3 pre PS4, dnes má plné ruky práce s Crackdown 3, vyvíja tiež Team Sonic Racing a dokonca vypomáha IO Interactive pri vývoji ich novej hry HITMAN 2. Nás však v tejto chvíli zaujíma práve práca na projekte Crackdown 3 pre Microsoft.
Pravdupovediac, projekt to nemá príliš ľahké, lebo bol ohlásený priskoro a navyše jeho návrhár, Davy Jones, hovoril o veciach, ktoré len „žrali“ čas a peniaze a v realite sa nedali technicky dosiahnuť. Dali by sa, ale chcelo by to obzvlášť veľkú investíciu do serverov a to sa nemusí Microsoftu vyplatiť. Preto očakávame, že deštrukčný mód Wrecking Zone bude vyzerať o niečo inakšie, než sme si mysleli.
Výkonný riaditeľ Paul Porter v rozhovore pre GamesIndustry.biz zároveň povedal, že Crackdown 3 je pre nich niečo úplne iné. Štúdio je totiž praktickou ukážkou príslovia „Tichá voda brehy myje“. Štúdio totiž doposiaľ pracovalo na hrách buďto potichu a bez medializácie, alebo len na projektoch vypomáhali. Dokonca spolupracovali aj s Turn 10 a Playground Games na rôznych dieloch Forzy a jej DLC. Vždy však robili prácu na pozadí a nikdy na nich nesvietili reflektory.
Áno, pracovali sme s Turn 10 a Playground po dlhú dobu na sérii Forza, robili sme kopu vecí na pozadí, ale nepotrebujeme to rozkrikovať. V konečnom dôsledku je to ich IP, ich kráľovská koruna. Môžu o nej vytrubovať – my sme skrátka radi, že sme mali možnosť pracovať na tak vrelo prijatých hrách.
Teraz však pracuje Sumo Digital na veľkej AAA hre, ktorá je prakticky v ich plnej réžii. Pracovali na nej už štyri roky a to tak, aby splnili všetky očakávania od tejto značky. Porter vraví, že relatívne mediálne ticho o Crackdown 3 úzko súvisí s tým, že hra potrebuje svoj čas. Zároveň sa chcú pri vývoji vyvarovať všetkých chýb, ktoré pokazili druhý diel.
Nespokojnosť s druhou časťou priznal dokonca aj sám šéf štúdia: „Moja skúsenosť s Crackdown je zrejme veľmi podobná so skúsenosťou mnohých iných. Prvého som sa nevedel vyhrať. Hral som ho v co-ope, pozbieral všetky orby. Po pár hodinách v Crackdown 2 som chcel svoj ovládač hodiť do TV a bol som smutný. Rozhodne to nie je cesta, akou sme chceli ísť pri Crackdown 3. Spôsob, ako vytvoriť najlepšie hry, je, že ich dokončíte, potom ich dokončíte znovu a ešte potom ich dokončíte znovu. To je to, čo robíme s Crackdown 3.“
Porter nás zároveň uistil, že hra potrebuje viac času, pretože je prakticky hotová, ale Sumo stále vidí priestor na zlepšenie a tak ju chce ešte viac zlepšiť. Zároveň to vyzerá, že behom vývoja došlo k niekoľkým zásadným zmenám v projekte. To zrejme platí aj v prípade dnes už takmer zabudnutého Dead Island 2. Áno, stále je vo vývoji a ten už má na starosti Sumo Digital, nie Yager.