Microsoft Flight Simulator využíva 2 petabyty dát, ponúkne offline režim

Microsoft Flight Simulator

Ruku na srdce, nový Microsoft Flight Simulator bol asi najväčším prekvapením tohtoročnej E3. Reč je o značke, ktorá vznikla 37 rokov dozadu, svojim vydaním predčila dokonca samotný systém Windows a po dlhé roky sme mali dojem, že ju Microsoft pochoval.

Spoločnosť totiž vydala posledný diel – Microsoft Flight Simulator X – v roku 2006 a ak si odmyslíme, že ho v roku 2014 vydal na Steame, so značkou sa nič nedialo. Vlastne bol tu ešte jeden experiment pre platformu Games for Windows LIVE, Microsoft Flight z roku 2012, no jeho servery boli vypnuté len 5 mesiacov po vydaní. Skrátka, vyzeralo to, že letecký simulátor to už má spečatené. A do istej miery to aj bola pravda. Ani Phil Spencer si totiž nebol istý, či majú na E3 2019 ukázať nový diel.

V rozhovore pre The Guardian to sám priznal. „Pamätám si, ako sme si prechádzali plány a reagoval som, že ‚naozaj môžeme na našom pódiu ukázať Flight Sim?‘,“ spomína Spencer: „Pomyslel som si, no jasné, neexistuje. Ale potom som uvidel grafiku.“ Spencer uvidel hru prvýkrát vo februári/únoru alebo marci/březnu, kedy musel ešte zaísť za Shannon Loftis a ubezpečiť sa, či to, čo videl, bolo z naozaj vyvíjaného produktu. „Niektoré scény vyzerali lepšie, než fotorealisticky,“ spomína šéf Xboxu.

Najnovší diel umožní, podobne ako predošlé, cestovať po celom svete a navštíviť tak lokality ako Dubaj, San Francisco či Saharu v grafike, akú sme v simulátore ešte nezažili. Čo však naozaj zamieša karty v prípade nového Flight Simulatoru, sú servery Microsoft Azure a Microsoft AI. Hráči totiž budú mať naďalej kontrolu nad tým, aké lety chcú praktikovať, s akými lietadlami a na akých trasách. Cloudová umelá inteligencia však dokáže sama vytvárať nepredvídateľné udalosti, napríklad prudké zmeny počasia. Chcete si zalietať nad slnečným Karibikom vo svojej Cessne, keď tu zrazu sa k vám z diaľky začne blížiť hurikán.

Nový Microsoft Simulator však bude existovať takmer výhradne v cloude. Nádherná fotorealistická grafika, 4K textúry, detailná geometria a satelitné dáta, to všetko zaberá 2 petabyty dát alebo 20 000 Blu-Ray diskov. Hra síce ponúkne lokálny offline režim, ale bude zrejme so značnými obmedzeniami. Plnohodnotný zážitok vyžaduje rýchly internet, no zároveň odpadne povinnosť vlastniť výkonné PC. Všetky výpočty a renderovanie prebieha na serveroch Azure. Hráčom sa na obrazovky bude streamovať už hotový výsledok. Spoločnosť tiež spustila Insider Program.

via The Guardian

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

2 komentáre

  1. Felix píše:

    Tvl. na tohle se tšším už od E3. Vůbec nerozumím létání, ale já se to snad i naučím, bo tohle bude matroš.:-)
    Kolaga v práci je pilot na větroních a malých letadlech, asi ho poprosím, aby mě naučil alespoň základy, abych to mohl hrát. 🙂

  2. StriderCZ píše:

    Tak na tuhle pecku se neskutečně těším. Můj poslední „simulátor“ byl F15II strike eagle a Gunship 2000. Ale na tuto pecku: nový Xbox a nová 4k televize i kdybych půl roku neměl co žrát :D.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *