FTC bude vyšetrovať vydavateľov kvôli loot boxom

loot boxy
Federálna obchodná komisia FTC plánuje vyšetrovať loot boxy vo videohrách. Stane sa tak na oficiálnu žiadosť senátorky Maggie Hassan.

Žiadosť o zahájenie vyšetrovania bola podaná behom dnešného rokovania, na ktorom predseda komisie Joe Simons potvrdil, že FTC sa na problematiku musí pozrieť. „Loot boxy sa stali bežnou súčasťou videoherného priemyslu a sú prítomné všade, od obyčajných mobilných hier až po najnovšie, vysokorozpočtové produkty,“ prehlásila Hassanová s dovetkom, že podľa agentúry Juniper Research budú iba loot boxy do roku 2022 reprezentovať až 50 miliárd dolárov.

Senátorka tiež uviedla, že loot boxy predstavujú obzvlášť veľké riziko pri deťoch, ktoré sú ochotnejšie míňať skutočné peniaze za skiny a iné doplnky, ktoré neprinášajú do hry reálnu hodnotu. Ukážkovým príkladom „ryžovania“ na mikrotransakciách vo Fortnite. Hra generuje nemalé peniaze vďaka predaju skinov, tancov a iných itemov, ktoré pribúdajú s každou sezónou. Podľa senátorky majú loot boxy blízko ku gamblingu a môžu vytvárať riziko závislosti na hazarde u maloletých. Hassan poukázala aj na to, ako sa k problematike postavili krajiny ako Japonsko, Holandsko a Belgicko.

Po fiasku so Star Wars: Battlefront 2 reagovala na loot boxy aj ESRB, ktorá zaviedla novú nálepku „In-game purchases“, ktorá má byť na obaloch videohier, pokiaľ obsahujú takéto mechanizmy. Vyššie uvedené krajiny pre zmenu zaviedli zákony, ktoré majú regulovať loot boxy aj mikrotransakcie v hrách.

„Je čas, aby FTC začala vyšetrovať tieto mechanizmy a zaručila, že deti budú pred nimi adekvátne chránené. A aby naučila rodičov o potenciálnej závislosti a ďalších negatívnych dôsledkoch týchto hier.“

K nadchádzajúcemu vyšetrovaniu sa vyjadrila aj asociácia vydavateľov ESA: „Loot boxy sú jedným zo spôsobov, ako si môžu hráči vylepšiť zážitok z videohier. Napriek tvrdeniam, loot boxy nepredstavujú gambling. Nemajú žiadnu reálnu hodnotu, hráči môžu vždy získať niečo, čo im zlepší zážitok a možnosť kúpiť si ich je čisto voliteľná. Tí, ktorí sa rozhodnú nakupovať, si môžu zážitok tiež vylepšiť, ale na hráčov, ktorí si ich nekúpia, to nebude mať žiaden vplyv.“

Ghost Recon Loot Crate

via Polygon

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *