Phil Spencer: Scarlett ponúkne hardvér vhodný aj do serverov

E3 Microsoft Phil Spencer
Phil Spencer sa v uplynulých dňoch účastnil konferencie Barclays 2018, kde investorom zdelil, ako firma rozmýšľa pri akvizíciách, o budúcej generácii konzol a vysvetlil, prečo neodkúpi EA.

Možnosť akvizície EA padla v Microsofte už skôr aj vďaka investorom. Konieckoncov, správy o možnom odkúpení EA sme videli už skôr. Phil Spencer však v tejto akvizícii nevidí zmysel, keďže EA už má vlastnú organizačnú štruktúru, ktorá by sa len ťažko dala začleniť do Microsoftu.

Pozrite sa na naše akvizície. Sústredíme sa na kreatívne tímy o ktorých si myslíme, že dokážu vytvoriť veľmi zaujímavý obsah, aby pomohli v raste našich platforiem a Game Passu. Nemáme veľký záujem kupovať manažment, infraštruktúru a veci, ktoré už máme v našej organizácii.

Microsoft Studios

Pre Microsoft je preto ďaleko dôležitejšie nakupovať samotné štúdiá, ktoré si akvizície cenia zas z toho dôvodu, že majú istý príjem a vydavateľa hier. Pre organizované skupiny štúdií, k akým patrí napríklad EA, má Microsoft pre zmenu pripravené iné možnosti spolupráce. Napríklad to je streamovanie hier cez projekt xCloud alebo ich distribúcia cez Game Pass. Výhodou Microsoftu oproti konkurencii – za ktorú pokladá Amazon a Google kvôli cloudovým službám – je, že sa na tomto trhu pohybuje skoro 20 rokov. To znamená, že majú pevné vzťahy s poprednými vydavateľmi.

Do budúcnosti to tiež znamená väčšie istoty pre budúce konzoly. Tie sú známe zatiaľ pod menom Scarlett. Keďže však konzola nebude jediným predstaviteľom next-genu, dôležitý je aj cloud. Na to myslí Microsoft aj pri vývoji nového hardvéru:

Naše ďalšie čipy navrhujeme takým spôsobom, aby fungovali skvelo na hranie hier cez cloud, ale aj na machine learning a inú prácu, ktorá nesúvisí so zábavou. Spoločnosti ako Microsoft môžu tvoriť čipy tak, aby mali dvojaký účel. Máme preň využitie pre spotrebiteľov aj pre podniky, ktoré využívajú naše servery. Takto dokopy to znižuje vašu prevádzkovú cenu. Tá je tvorená jednak cenou hardvéru a jednak tým, ako dlho vám hardvér zarába.

Ak teda môžeme monetizovať tento hardvér behom 24 hodín viackrát pomocou streamovania a iných vecí, ktoré využívajú CPU a GPU v cloude, podarí sa nám znížiť prevádzkovú cenu našich služieb. Dizajnujeme ho preto ruka v ruke s tímom Azure a to nám zrejme prinesie naozajstnú konkurenčnú výhodu.

via Twinfinite.net

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže ťa zaujať aj...

2 komentáre

  1. Rado píše:

    nápadité využitie v servroch. 🙂
    Škoda, že MS nekúpi EA. To by bol tŕň v kontexte sonyultras, ako nemá MS exklusivity. To by saim ich teória rozpadla.

  2. SoulCaliber píše:

    Správy tohto typu má naozaj tešia ako i to ,že Microsoft naberá na obrátkach a to vo všetkých smeroch.Sám som zvedavý ako prekvapia svojou stratégiou .GooodLuck

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *