Ninja môže pomôcť Microsoftu hypovať nový Xbox a Halo Infinite

Ninja Fortnite Mixer

Minulý týždeň otriasla videoherným svetom veľká správa. Známy streamer Ninja oznámil prestup z Twitchu na Mixer, kde bude odteraz exkluzívne streamovať.

Ninja, vlastným menom Tyler Blevins, mal od Microsoftu údajne za tento prestup získať veľké peniaze a ukazuje sa, že Mixer mu priniesol ešte väčšie čísla sledovanosti. Kým na Twitchi mali jeho streamy priemerne 40 000 divákov, na Mixeri má v priemere 57 000, teda ešte viac, než mal na najsledovanejšej sieti. Zároveň rozprúdil diskusie o tom, či aj ostatní streameri neprestúpia na iné platformy vrátane Mixeru. Medzi nimi napríklad PewDiePie.

Faktom je, že Twitch po reputačnej stránke klesol v očiach streamerov aj divákov z viacerých dôvodov. Napríklad preto, že mal dvojaký meter na obsah a kým profesionálni streameri boli banovaní alebo obmedzovaní, ženy predávajúce sa telom (alebo kúpelnou vodou) správcom Twitchu až tak neprekážali.

Microsoft však zrejme do Ninju neinvestoval len preto, aby ho pretiahol z Twitchu na Mixer a spravil tak reklamu svojej streamovacej službe. Dôležité náznaky sú totiž v jeho oznámení: “Mám naozajstný pocit, že toto je skvelá príležitosť vrátiť sa k svojim začiatkom a spomínať, prečo som si vlastne zamiloval streamovanie,” uviedol Ninja vo videu. Kedysi, ešte pred Fortnite-mániou, totiž Ninja streamoval Halo a dokonca v tejto hre stretol aj svoju budúcu manželku.

Pretože Halo Infinite je launch titulom konzoly Xbox Project Scarlett, existuje veľká šanca, že Microsoft si mohol kúpiť Ninju nie kvôli Fortnitu, ale kvôli launchu budúcej konzoly. Ninja ako streamer má obrovský vplyv a môže tak významne pomôcť vytvoriť hype okolo budúcej konzoly a môže tak pomôcť Microsoftu získať náskok pred Sony z hľadiska predajov a popularity.

Okrem toho, influenceri a streameri sú čoraz väčším marketingovým nástrojom, vidieť sme to mohli na nečakanom veľkolepom debute Apex Legends. Existuje preto možnosť, že ak sa popularita streamov udrží, v budúcej generácii konzol budú mať veľkú rolu pri propagácii hier. A nielen pri hrách: propagoval Samsung Galaxy Note 9 a ľudia, ktorí si ho kúpili, získali exkluzívny skin do Fortnitu. A pretože Fortnite predáva (u mladších), jeho reklama mohla ovplyvniť časť spotrebiteľov.

Halo Infinite Boxart
Obal k Halo: Infinite

via Polygon

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

You may also like...

Jeden komentár

  1. StriderCZ píše:

    Xboxu držím palce.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *