Bethesda + Xbox: Tri kľúčové informácie, ktoré sme sa včera dozveddeli

Bethesda + Xbox

Akvizícia vydavateľa ZeniMax a jeho dcérskych štúdií na čele s Bethesda Softworks odhaľuje svoje ovocie. Totiž, rekordná transakcia vo výške 7,5 miliardy dolárov nie je niečo, čo by Microsoft robil len za účelom doplnenia hier do Game Passu, no aj to sa deje.

Microsoft však včera oznámil aj túto vec. A to je vlastne prvá vec, ktorej sa ako xboxeri dočkáme. Spoločnosť tak dnešným dňom pridá 20 hier z dielne Bethesdy do služby Xbox Game Pass. Áno, nejaké hry zo sérií ako Wolfenstein alebo taký DOOM Eternal sú v službe už nejaký čas. Novinkou však bude praktické doplnenie kompletných sérií (respektíve hier dostupných pre Xbox 360, Xbox One a PC), s možnosťou hrania poprvýkrát aj na mobiloch cez Cloud. Na to sa vyžaduje aplikácia Xbox Game Pass pre Android (neskôr aj web pre iOS) a aktívne členstvo Xbox Game Pass Ultimate.

  • Dishonored Definitive Edition – Xbox, PC, Cloud
  • Dishonored 2 – Xbox, PC, Cloud
  • DOOM (1993) – Xbox, PC, Cloud
  • DOOM II – Xbox, PC, Cloud
  • DOOM 3 – Xbox, PC, Cloud
  • DOOM 64 – Xbox, PC, Cloud
  • DOOM Eternal – Xbox, PC, Cloud
  • The Elder Scrolls III: Morrowind – Xbox, PC
  • The Elder Scrolls IV: Oblivion – Xbox, PC
  • The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition – Xbox, PC, Cloud
  • The Elder Scrolls Online – Xbox, Cloud
  • The Evil Within – Xbox, PC, Cloud
  • Fallout 4 – Xbox, PC, Cloud
  • Fallout 76 – Xbox, PC, Cloud
  • Fallout: New Vegas – Xbox
  • Prey – Xbox, PC, Cloud
  • RAGE 2 – Xbox, PC, Cloud
  • Wolfenstein: The New Order – Xbox, PC, Cloud
  • Wolfenstein: The Old Blood – Xbox, PC, Cloud
  • Wolfenstein: Youngblood – Xbox, PC, Cloud

Nie je to však len o minulosti. Microsoft už skôr avizoval, že bude rozhodovať o tom, aké exkluzivity ponúkne Bethesda na Xbox. Paradoxne však Deathloop a Ghostwire: Tokyo budú prvými časovými exkluzivitami od Microsoftu pre PlayStation 5. Je to preto, že Microsoft neplánuje meniť podmienky tak, ako tomu bolo napríklad pred rokmi v prípade Rise of the Tomb Raider, ktoré na poslednú chvíľu odložilo PS4 verziu o celý rok.

Do budúcna však, ak Bethesda bude pracovať na exkluzivite, budú pre Xbox. Šéf hernej divízie Microsoftu Phil Spencer vo včerajšom streame povedal viac.

„Samozrejme tu nemôžem sedieť a hovoriť, že každá Bethesda hra bude exkluzívna, pretože viem že to nie je pravda. Existujú určité záväzky a zmluvy, ktoré budeme brať na vedomie tak, ako pri iných (štúdiách, ktoré sme kúpili, pozn.red.). Máme hry, ktoré existujú aj na iných platformách, a tieto hry budeme na nich aj naďalej podporovať. Sú to komunity hráčov. Milujeme ich a naďalej do nich budeme investovať. A aj v budúcnosti môžu byť určité kontrakty alebo ustálené série, ktoré budeme aj naďalej vydávať na iné platformy. Ak ste ale hráčom Xboxu, chcem aby ste vedeli že tento nákup je o prinášaní skvelých exkluzívnyh hier na platformy, kde je dostupný Game Pass, a to je našim cieľom. Preto to robíme. Toto je základom partnerstva, ktoré budujeme, a kreatívne schopnosti ktoré dokážeme priniesť našim Xbox zákazníkom budú patriť k tým najlepším, aké sme doposiaľ mali.“

Znamená to teda, že série ako Wolfenstein, The Elder Scrolls či možno aj DOOM budú naďalej dostupné na PlayStation a Nintendo, ale menej známe série a tituly sa už môžu stať Xbox exkluzivitami.

Ďalšou vecou je, že zrejme môžeme očakávať viac FPS titulov. Phil Spencer totiž okrem práce na nových hrách naznačil aj to, že idSoftware môže spolupracovať a poskytovať idTech engine štúdiám ako The Coalition (Gears) a 343 Industries (Halo).

Ak si vezmete schopnosti idSoftware a možnosti spolupráce s The Coalition a 343 Industries, a celkovo so žánrom strieľačiek z pohľadu prvej/tretej osoby, v ktorom sa pohybujeme, a máme štúdiá ktoré na to máme, tak týmto získame úžasné možnosti.

Ďalšia vec, o ktorej som celkom nerozprával, je budúcnosť idTech a čo môže znamenať pre Xbox. Samozrejme máme tonu štúdií, ktoré pracujú na hromade rôznych vecí. Páči sa mi, ako Marty Stratton hovoril ako spolupracovali s našimi Bethesda štúdiami na idTech a vnímam tam posun na novú úroveň. Ako môže idTech ovplyvniť našu organizáciu, pričom je to jeden z najlepších enginov na svete, a ako z neho spravíme engine, ktorý môžu použiť mnohí vývojári na realizovanie svojich predstáv.

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *