Next-gen konzoly podľa tvorcov Metro Exodus zvládnu raytracing
Prelom 2018 a 2019 sa niesol v duchu ray tracingu a aj keď ten je stále dostupný len na najvýkonnejších grafikách a len v obmedzenom množstve hier, v budúcnosti tomu tak nemusí byť.
Dvojicu nových technológií, ktoré ponúkajú karty GeForce RTX (DLSS a RT), by sme mohli uvidieť aj na budúcich konzolách. Myslia si to vývojári z 4A Games, ktorí už teraz podporujú spomínané technológie v Metro Exodus. Práve pre spôsob, akým bol do hry implementovaný ray tracing, je pokladaný za jednu z najlepších ukážok technológie, čo sa nedá povedať o DLSS, ktoré v súčasnosti skôr rozmazáva obraz ako vylepšuje. Problém týchto technológií však je, že sú dostupné exkluzívne na kartách Nvidia.
To by sa však dalo podľa vývojárov obísť a raytracing by sa podľa nich dal realizovať aj bez dedikovaných ray tracing jadier a o výpočet by sa mohli starať SoC procesory. Vtedy je ale dôležité, aby ponúkali výkon – a aby ho ponúkali podstatne viac, než koľko majú dnešné konzoly. Navyše by bolo treba zaručiť podporu pre DirectX 12, keďže DXR ray tracing je vlastne len rozšírenou verziou toho istéhor rozhrania. Takže budúci Xbox by mohol technológiu ponúknuť v mierne odlišnej podobe.
Dôležité tiež podľa nich je, aby konzoly v takom prípade ponúkli naozaj rýchle pamäte. Na rozdiel od vecí typu SSAO využíva ray tracing RAM odlišným spôsobom. SSAO naraz vezme a renderuje dáta z lokálnej oblasti a využíva cache, čo sa o ray tracingu povedať nedá. Ten totiž len náhodne pristupuje k pamäti podľa geometrie, ktorú práve „vidí“ na obrazovke a teda všetky výpočty prebiehajú v reálnom čase. 4A Games si preto myslia, že to, na čo je dnes treba používať špecializovaný hardvér (RT jadrá), sa dá dorovnať vysokovýkonným hardvérom.
via WCCFTech
vysokovýkonným hardvérom? a kde by ho konzoly za 500 eur vzali?