Microsoft ukázal Azure Kinect, nie je určený na použitie s Xbox One
Microsoft na včerajšej MWC konferencii ukázal pohybový senzor Azure Kinect DK ako novinku pre vývojárov aplikácií na firemné použitie.
Azure Kinect je oproti predošlej generácii značne vylepšený a pritom má menšie rozmery a váhu o viac ako polovicu. Pre zaujímavosť, druhá generácia Kinectu vážila 970 gramov, zatiaľ čo Azure Kinect mal len 440 gramov. Okrem toho má menšie rozmery – zatiaľ čo predošlý mal 249 x 66 x 67mm, Azure Kinect má 103x39x126mm.
Zmenila sa aj konektivita. Pôvodný Kinect využíval pripojenie buď cez dedikovaný port na Xbox One alebo cez USB 3.1 redukciu pre Windows, Xbox One S alebo Xbox One X. Táto verzia už ale využíva USB-C, ale je kompatibilná len s Windows. Microsoft uvádza, že zariadenie nie je navrhnuté pre používanie s konzolou Xbox One – dopĺňa, že zatiaľ sa jedná o vývojársky kit.
Senzor sa tiež zmenil v iných veciach. Teraz má 4K 30fps kameru, zatiaľ čo predošlý mal len Full HD rozlíšenie. Hĺbková kamera opäť využíva Time-of-Flight metódu a podporuje tri rozlíšenia – 640×576@30fps, 512×512@30fps alebo 1024×1024@15fps. Oproti tomu V2 podporoval len 512×424@30fps. Kinect bol tiež vylepšený po senzorovej stránke, pohyb vníma nielen akcelerometer, ale aj gyroskop. Zavŕši to sústava 7 mikrofónov miesto 4. Okrem toho využíva hlasové ovládanie a AI prepojenú s cloudovými službami Azure.
Azure Kinect je však oproti predchodcovi drahší. Stojí totiž 299 dolárov, kým Kinect V2 pre Windows (a Xbox) stál o polovicu menej a neskôr sa dal zohnať len do 100€.