Kniha Gears of War: Retrospective opisuje prvých 10 rokov ságy
Nie, tento rok nezískame len jednu knihu Gears. Okrem skôr oznámenej knihy The Art of Gears 5, ktorá nám okrem pohľadu na najnovšiu hru sľubuje aj pohľad do minulosti, dostaneme ešte jednu knihu: Gears of War: Retrospective – The First 10 Years.
Táto kniha, ktorá vznikla v spolupráci s UDON Entertainment, rekapituluje prvých 10 rokov série Gears of War a odhaľuje tak aj veci, ktoré ešte nemuseli byť ľuďom známe. Kniha z pera Arthura Giesa má obsahovať viac ako 250 strán konceptov, kľúčových vizuálov a komentára, kde niečo nové prehlásili aj Cliff Blezsinski, Rod Fergusson, Chris Perna alebo Laura Fryer.
Kniha je dostupná na predobjednávku už teraz, prečítate si ju však až 16. júla/července.
Gears of War: Retrospective obsahuje napríklad aj zaujímavosti z vývoja Gears of War 3. Táto značka si spolu s Halo získali na Xboxe obrovskú popularitu a boli dôvodom, prečo si Microsoft predstavoval dvojročný cyklus vydávania hier. Tak malo po vydaní Gears of War 2 v roku 2008 vyjsť nové Halo na rok 2009 a v roku 2010 mal odovzdať štafetu Gears of War 3.
Realita však bola taká, že došlo k posunu termínov a v roku 2010 sme sa dočkali vydania fantastického Halo: Reach, s vydaním Gears 3 až o rok neskôr, v 2011. Tejto zmene predchádzali najmä problémy vovnútri Bungie. To spolupracovalo s uznávaným režisérom Petrom Jacksonom na dvojprojekte Halo: Chronicles, ktorý mal tvoriť jeden film a hra.
Projekt napokon vyšumel do stratena a začiatkom roka 2008 Bungie malo tím bez projektu, na ktorom by mohlo robiť. V štúdiu sa však objavila myšlienka, že by nebolo na škodu rozšíriť Halo 3 datadiskom z pohľadu jednotiek ODST. Vzniká Halo 3: Recon, neskôr známy ako ODST. Štúdio medzitým pracovalo na Halo: Reach, ktoré bolo zároveň posledným dielom od Bungie.
Medzitým v Epic Games sa vývojári stále držali plánu, že na vývoj majú dva roky, náležite čomu prispôsobili svoje schopnosti a fantazírovanie obmedzili, aby vedel byť projekt dodaný včas. Miesto oveľa bláznivejších ideí sa tak tvorcovia zhodli v názore, že Gears of War 3 bude klásť väčší dôraz na co-op pre štyroch hráčov. Správy o problémoch v Bungie a následný oznam, že Halo: Reach vychádza v dobe, kedy malo vyjsť Gears 3, nechalo štúdio v šoku.
„Keby sme od samého začiatku vedeli, že máme na vývoj tri roky, mohli sme sa popasovať s ďaleko ambicióznejšími nápadmi. K tomuto refreshu však došlo niekedy v polke vývoja, kedy už bolo príliš neskoro na pridanie nejakých nových veľkých súčastí do hry,“ povedal vtedajší senior gameplay dizajnér Lee Perry.
Zaujímavostí z vývoja Gears of War 3 je viacero. Napríklad, hra začala byť farebnejšia preto, že pôvodný temný štýl sa začal okato kopírovať aj v hrách mimo série Gears, štúdio navyše robilo zmeny v Unreal Engine 3, na ktorom hra bežala, a snažila sa vlastným systémom osvetlenia konkurovať technike globálneho nasvietenia, s akým vtedy prišiel na trh CryEngine.
via Polygon