Google vraví, že Stadia bude mať lepší multiplayer, než PS5 a Xbox Scarlett
Len, či ho niekto bude hrať.
Google Stadia je novou hernou platformou, ktorá na hranie nevyžaduje konkrétny hardvér. Teda, pokiaľ si odmyslíme, že pri vydaní bude podporovať Chromecast, počítače s Windows a telefóny Pixel. Výhodou platformy však je, že hry sa len streamujú, čo na jednu stranu znamená, že vizuálnu kvalitu ovplyvňuje len rýchlosť internetového pripojenia.
Práve preto, že sú všetky Stadia hry na cloude, bude mať táto platforma obrovskú výhodu v multiplayeri. Vraví to šéf hernej divízie Googlu Jack Buser, v rozhovore pre Kinda Funny. Bez ohľadu na to, či budete mať Xbox Scarlett, PlayStation 5 alebo high-endové PC, multiplayer si podľa neho vychutnáte najlepšie práve na Stadii:
Vezmite si battle royale hry, máte tam 100 hráčov. A v princípe, vaše PC alebo konzoly sú zaneprázdnené snahou skoordinovať sa s mojim PC alebo konzolou. Potom je tu ďalších 98 PC a konzol, ktoré sa snažia medzi sebou pospájať, aby to vyzeralo, že je tam stovka ľudí, ktorí behajú po tom istom bojisku. To je veľmi náročný technický problém a preto sú battle royale hry relatívne nové. Trvalo nám chvíľu, kým sme prišli, ako zosynchronizovať sto rôznych konzol s rôznou rýchlosťou internetu po celom svete. Ale so Stadiou je to najväčšia LAN párty na svete.
Ultrarýchla prenosová rýchlosť a superstabilné pripojenie s ostatnými hráčmi. ‚Bude multiplayer dobrý na Stadii?‘ Áno, omnoho lepší, než by ste ho mohli mať na konzole. Pretože všetky tieto cloudové operácie komunikujú medzi sebou cez veľmi, veľmi robustné pripojenie s vysokou prenosovou rýchlosťou. Predstavte si tie multiplayerové svety s nie stovkami, ale tisíckami hráčov pobehujúcich naraz na jednej mape, a všetci sa vám renderujú na obrazovke.
Jack Buser, šéf hernej divízie Google
No zatiaľ čo plány Googlu sú veľmi ambiciózne a reči veľké, pri multiplayeri stále platí, že hra je len tak živá, koľko má aktívnych hráčov. A keďže je Google Stadia mladá platforma, dostupná len v obmedzenom množstve krajín a relatívne slabým marketingom, popularita multiplayeru cez Stadiu je v tejto chvíli otázna. Project xCloud, na druhú stranu, môže mať podobnú výhodu a navyše s už existujúcou Xbox Live komunitou.
via Comicbook
No a dalsi vec je potom proste odezva/input-lag streamovane hry, kdy je krome kvality pripojeni kriticka tez vzdalenost hrace od datacentra atd.
A tak nejak vime, jak tahle odezva zatim vypada. Kdyz je to „jen“ 60ms, tak je to zazrak a aby to u streamu slo pod 50 jsem snad jeste nevidel. Coz je zrovna u Googlem hypovaneho multiplayeru dost zasadni problem. Az se se vsim vsudy dostanou na 9ms, ktere mam bezne v R6S, tak se mi muzou ozvat, do te doby nezajem. :))
zatiaľ nič poriadne neukázali. hry nemajú, odozva systému zatiaľ nepresvečila, cena na xcloud nemá, knihovna hier žiadna. google si serie na svoju hlavu a ani o tom nevie.