Xbox Play Anywhere program má fungovať aj na Xbox Series X
Microsoft v roku 2016 oznámil úplne novú iniciatívu s cieľom zvýšiť atraktivitu platformy Xbox – Play Anywhere. Vďaka tomuto programu si môžu hráči kúpiť digitálne ktorúkoľvek Xbox exkluzivitu a budú ju mať dostupnú pre Xbox One aj počítače s Windows 10.
Program prináša aj ďalšie benefity vrátane jednotného zoznamu achievementov alebo synchronizácie uložených pozícií medzi konzolovou a počítačovou verziou hry. Začalo to hrou ReCore v roku 2016 a odvtedy prakticky každá Xbox exkluzivita a niekoľko ďalších hier od nezávislých vývojárov podporuje túto vychytávku. Výnimkou je Minecraft, ktorý ako jediný nie je zahrnutý do programu Play Anywhere, hoci vydavateľom je Microsoft.
- ODPORÚČAME: Xbox Play Anywhere
Microsoft počíta s programom Xbox Play Anywhere aj v budúcej generácii konzol a aj keď je zrejmé, že tretie strany ako Capcom, EA či iní naň nepristúpia, Microsoft chystá svoje hry poskytovať takýmto spôsobom aj naďalej. Jednou z prvých hier, ak nie úplne prvou, bude Halo Infinite. Táto hra vychádza na Xbox One, Xbox Series X aj počítače s Windows.
Je to náš cieľ. Je našim cieľom pri našich hrách, aby vaše nákupy boli cross-generačné a vaše achievementy sa efektívne presúvali s uloženým postupom, pretože tak to má byť. Ani Xbox 360 a Xbox One nemali byť dvomi samostatnými domovmi [pre vaše hry]. Hovorili sme o dôležitosti digitálu pre túto generáciu a aj napriek tomu sme vaše digitálne nákupy z Xboxu 360 nepreniesli bezbolestne na Xbox One. Stále si myslím, že šlo o prešľap.
Keď sme uviedli spätnú kompatibilitu, jedna vec, na ktorej si dal tím záležať, je, že si nemusíte znovu kupovať hry. Vlastne, keď začala spätná kompatibilita fungovať, bolo to skvelé pretože sa vám vo vašej knižnici skrátka začali zobrazovať hry z Xboxu 360, pretože ste si ich kúpili digitálne. To je vec, ktorú tím Xboxu odviedol naozaj skvelo, so zameraním na zákazníka a chcem, aby to tak bolo aj naďalej.
Phil Spencer na konferencii X019 pre Stevivor
Spencer dúfa, že ostatní vývojári a vydavatelia si pri presune na novú generáciu konzol zachovajú rovnaký postoj ako Microsoft. V praxi by to znamenalo, že sa vyhneme tone remastrov, ktoré viacmenej zaplavili terajšiu generáciu konzol. „Myslíme si, že to pre ich hry bude skvelé, keďže si tak viac hráčov zahrá ich hry, ale sú to ich vzťahy, oni vlastnia ten obsah. Presne tak, ako keď niektoré hry tretích strán sú v Game Passe a niektoré nie. Je to ich voľba. Pre nás všetkých je ale hra hrou o to viac, keď ju môžete hrať na rôznych miestach a všade si udržujete postup a všetko, čo s tým súvisí,“ povedal Spencer pre server Stevivor.
via Stevivor