Vývojár z Cryteku v zmazanom rozhovore vyhlásil, že PS5 je vo všetkých ohľadoch lepšia, než Xbox Series X
Len cez víkend sa objavilo zaujímavé a zdĺhavé tvrdenie o tom, prečo sme doposiaľ nevideli PlayStation 5, ale Xbox Series X áno. Zatiaľ čo redaktori webu WindowsCentral uviedli, že počuli podobné reči, Jason Schreier z Kotaku tvrdí pravý opak a označil správu za zmesku fanboyovských nezmyslov a želaní.
Nakoľko správa nepochádzala od oficiálneho zdroja, dôrazne sme v nej uviedli, že ide len o údajné tvrdenie a nemusí sa zakladať na pravde – tú totiž pozná naozaj len Sony. Že sa veci môžu mať inak, v prospech japonského giganta, zas tvrdí vývojár Ali Salehi z Cryteku, ktorý sa doposiaľ sústredil len na vývoj mobilných hier a do štúdia stojaceho za titulmi ako Crysis či Ryse: Son of Rome, vstúpil len v roku 2018. V rozhovore, ktorý medzičasom zmazal, tvrdil, že PlayStation 5 je v každom ohľade lepšia, než Xbox Series X.
V rozhovore vyhlásil, že Xbox Series X má síce z hľadiska výkonu náskok pred PS5, no pokiaľ ide o programovanie, na konzolu od Sony sa ďaleko jednoduchšie vyvíjajú hry. Vývojári podľa neho tvrdia, že PS5 je zatiaľ najjednoduchšia konzola, s ktorou doteraz pracovali a veľmi ľahko vedia docieliť, aby hra vyťažila maximum z výkonu, navyše ponúka schopnosti, ktoré dávajú vývojárom veľkú slobodu. „Celkovo môžem povedať, že PS5 je lepšia konzola,“ uviedol Salehi v rozhovore.
Na adresu Xbox Series X uviedol, že konzola vie dosiahnuť sľubovaných 12 teraflopov výkonu iba v tých najideálnejších podmienkach, kým PlayStation 5 má možnosť na 10,28 teraflopoch vo väčšine prípadov. Na margo výkonu dodáva, že nejde o výrazný rozdiel a že čistý výkon nie je všetko.
via WCCFTech
No, škoda mluvit. Ale o věrohodnosti informací pochybuji. Takhle, kdyby řekl: programoval jsem na Xbox series X i na PS5 a proto si dovolím tvrdit, že…to by bylo něco jiného. Jinak to na mne působí (v lepším případě) jedna bába povídala, nebo (v horším) někdo si objednal „reklamu“…
Uz len to hovori samo za seba ze rozhovor je zmazany . Nic k tomu netreba doavat . Crytek je mozno aj na MS nasrany koli Ryse tak pluju jed . Uvidime realne testy ked konzoly vydaju . Microsoft na koniec roka a Sony mozno o rok neskor kym vychytaju chladenie :-))
Kam siaha sonyultras je humorné, ako sa vie ultras strápniť. Ako chlapec nech si drísta svoje, to je jeho názor, ale čísla nepustia. Keď som pozeral na všetky hodnoty xboxuX a PS5, tak chlapci to nieje len 12,155 Tfop proti 10,2 Tflop. To je skoro všetko pre xbox. Vačšia priepustnosť všetkého a 25Tflop pre raytracing. Až na rýchlosť ssd je PS5 vo všetkom slabšia. Dokonca aj ramka vraj na hry je len 8 v PS5, kde xboxX má pre grafiku použitých 10. A ponižovať W10, DirectX, API, na ktorom bežia hry aj PC je fakt pritiahnuté za vlasy. Inak software systému PS malo vždy horší, tak neviem čo trepe. Variabilný frekfencia na pár sekund je fakt pre programovanie hry vhodné!!! Asi to nezniesol, keď videl parametre oboch konzol na papieri a chytil ho amok. Klasika v sonyultras je to tak. Poďme na net pustiť niečo čo poškvrní xbox. Xbox v hardwari posledné roky jede, nielen xbox, ale aj ich noťasy sú pecka. A ako to v hardwari xbox sony s PS natiera je super. Od projektu scorpio je hw pecka. Keď MS na vianoce vrhne gears 5 v raytracingu 120 fps 4k a v plných detailoch na xboxX čo pred 3 týždňami hra išla na 100 fps, nebude pochyba o sile xboxX a tieto trápne sonyultras hlášky stratia význam.
Tebe už pozoruju delší dobu a není téměř článek k Sony/PS, kde bys nehejtoval PS, popř. nějaké Sony ultras. To je přesně to chování, proti kterému se tady den co den tak vymezuješ. Nic proti tomu, je to především Tvůj (marný) boj a Tvoje vizitka, ale na první pohled vypadáš jako ukázkový příklad zeleného mozku, který dovede jen křičet, jak modrá není dobrá.