Dying Light 2 je údajne v ťažkých problémoch

Dying Light 2

Otvorený svet, kde každé vaše rozhodnutie ovplyvní dej a vzhľad mapy. Tak nám bol pred dvomi rokmi oznámený Dying Light 2, mimoriadne ambiciózne pokračovanie úspešného zombie titulu od poľského štúdia Techland. No čas plynie a aj keď sme minulý rok nevideli z hry nič, dozvedeli sme sa aspoň to, že je vo vývoji na novú generáciu konzol.

Ba čo viac, PS4 Pro ani Xbox One X neponúkajú dostatok výkonu na to, aby hra mohla bežať v rozlíšení vyššom, než 1080p. A preto hra pobeží aspoň v 60fps s prísľubom, že pripravované konzoly už hru rozbehnú v 4K rozlíšení. Medzitým sme sa dočkali viacerých noviniek k prvej hre, vrátane oznámenia, že pôvodne plánovaná samostatná hra Hellraid (oznámená na E3 2014) bude nakoniec vydané ako DLC do Dying Light.

Čo sa teda deje s Dying Light 2? Podľa toho, čo tvrdí PolskiGamedev.pl, hra je totálny bordel. Vývojári, ktorí si nepriali byť menovaní, uviedli že morálka vývojárskeho štúdia je najnižšia, ako len môže byť. Údajne preto, že vedenie netuší, čo má s hrou robiť a vývojári sa tak musia raz sústrediť na príbeh, inokedy na gameplay a pritom neustále dochádza k zmenám herných mechaník.

Výsledkom je, že Dying Light 2 údajne nemá hotový ani vertical slice build. Len aby som priblížil, vertical slice predstavuje taký build hry, v ktorom už máte zahrnutú väčšinu funkčných herných mechaník a funkcií, ktoré plánujete mať v hre na 100%. Tento build slúži ako na posúdenie stavu vývoja, tak aj ako ukážka pre potenciálneho investora či vydavateľa, aby mal predstavu o tom, do akého projektu investuje. Niekedy tiež môže vertical slice slúžiť aj ako prvé hrateľné demo pre médiá, ak sa tak štúdio rozhodne.

Vývojár, ktorý si neprial byť menovaný, sa obáva, či sa do vydania hry podarí opraviť všetky bugy. Zároveň kritizuje napätie vo vedení štúdia. Kým kreatívny šéf Adrian Ciszewski chce predvídateľné pokračovanie prvej hry, hlavný scenárista Chris Avellone chce spraviť z hry RPG, kde má každé vaše rozhodnutie dopad na to, čo sa stane. Teda to, čo sme už mohli vidieť na E3 2018.

Problém je, že dnes hra vyzerá veľmi naskriptovane, pretože len plníte misie typu „prineste toto“, „porozprávajte sa s hentým“, „zabíjajte tu a tam“. Avellone spravil údajne pre hru veľa dobrého, no vzal si prílišnú ťarchu na seba a je to pociťovať na hre.

K príspevku sa vyjadrila napokon na Twitteri aj PR manažérka štúdia, Ola Sondej. Povedala, že článok sa nezakladá na pravde a že vývoj hry napreduje a je v dobrých rukách. Dodala, že hra príde (nepotvrdila ale, že to bude tento rok, ako bolo v pláne) a tiež oznámila, že Techland je naďalej nezávislým štúdiom a vyvrátila tak špekulácie o akvizícii zo strany Microsoftu.

via XboxAchievements

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár