Insignia Project oživí Xbox Live pre pôvodnú Xbox konzolu
Písal sa rok 2002 keď Microsoft oznámil skutočne revolučnú multiplayerovú službu – Xbox Live. Hráči na pôvodnej Xbox konzole tak mohli za poplatok získať sadu benefitov.
Čím sa Xbox Live odlišoval od konkurencie a čo ho robilo jedinečným, bol systém gamertagov, vďaka ktorým mali hráči jednu prezývku vo všetkých hrách a online hry bežali cez dedikované servery, nebolo treba LAN ani P2P pripojenie. Do hier si hráči navyše mohli začať sťahovať aktualizácie či DLC obsah, ako bonusové mapy alebo levely. Špecialitou tiež bola podpora hlasového chatu cez headset.
Ten bol dokonca súčasťou vtedy predávaného Xbox Live Starter Packu, ktorý ho obsahoval spolu s ročným členstvom a demo diskom s hrami ako Re-Volt! či NFL Fever 2003. Medzi ikonické tituly s podporou Xbox Live multiplayeru potom patrili také hry ako Halo, Project Gotham Racing, MechAssault či Unreal Championship. Ďalšou špecialitou služby bol tiež Friends List, teda zoznam kamarátov, ktorý je dnes súčasťou každej jednej hernej služby.
Staručká služba však musela jedného dňa odísť a v apríli/dubnu 2010 Microsoft vypol servery Xbox Live pre pôvodný Xbox. Neoficiálne má však pôvodný Xbox stále veľkú komunitu, na čele ktorej nájdeme nadšenca Lukea Ushera, ktorý je autorom Cxbx-Reloaded emulátoru pre pôvodnú Xbox konzolu. Práve on totiž vedie Project Insignia, ktorý má za cieľ emulovať infraštruktúru Xbox Live.
Ak pôjde všetko podľa plánu, Insignia by mala zaručiť, že si hráči budú môcť znovu vychutnať svoje obľúbené multiplayerové klasiky a to aj s voice chatom, zoznamom kamarátov alebo gamertagmi. Projekt má navyše fungovať na vlastnom hardvéri a podporuje aj klasické, nehacknuté konzoly. Rozdiel bude prakticky len v tom, že si hráči nebudú môcť sťahovať DLC obsah z pochopiteľného dôvodu: autori projektu nemajú právo na distribúciu tohto obsahu a mohlo by to viesť k jeho zrušeniu. V pláne je napokon aj ochrana pred cheatermi.
Tvorcovia odhaľujú, že projekt využíva man-in-the-middle manéver, známy najmä z hackerských útokov. Tu však slúži na dobrú vec: konzola sa presmeruje na server Insignia miesto nefunkčných originálnych Xbox Live serverov. Vyvinutie prototypu služby trvalo asi 8 mesiacov. Vyžadovalo si to dokonca naštudovanie si serverového protokolu Kerberos, ktorý si Microsoft navyše ušil na mieru. Projekt bol navrhnutý tak, aby vyžadoval čo najnižšie náklady – väčšina multiplayerových hier využije P2P protokol.
via Kotaku