Microsoft priblížil spätnú kompatibilitu pre Xbox Series X
Krátko po tom, ako Sony zo svojho oficiálneho webu odstránilo zmienky o spätnej kompatibilite na PlayStation 5, Microsoft vydal obsiahly príspevok, v ktorom približuje spôsob, akým bude spätná kompatibilita fungovať na Xbox Series X.
Spoločnosť vníma zachovanie vašej hráčskej histórie, vrátane všetkých tých hier a sérií, uloženého postupu, achievementov, komunít a zoznamu priateľov za kľúčovú súčasť zážitku pri Xbox Series X. Verí, že s novou generáciou by tieto veci nemali zmiznúť a to má po novom platiť aj o hardvérovom príslušenstve, ako sú volanty, gamepady alebo externé pevné disky (ktoré budú slúžiť na spätnú kompatibilitu).
Kľúčové je, aby Xbox Series X už odo dňa vydania podporoval tisíce hier z Xbox One a dokázal ich rozbehnúť v tej najlepšej možnej podobe. Viaceré hry ešte zo začiatku generácie totiž využívali techniku dynamického rozlíšenia, na novom Xboxe by to vďaka prebytku výkonu malo znamenať, že pobežia v najvyššom podporovanom. To isté platí aj o framerate, kde hry s dynamickým snímkovaním pobežia tak rýchlo, ako len môžu.
Microsoft dodáva, že zabezpečenie čo najlepšej kompatibility si vyžadovalo rôzne vylepšenia na poli hardvéru (procesoru) aj softvéru, kde ju majú na starosti nový operačný systém a hypervisor. Spoločnosť dodala aj to, že pracovníci už úspešne otestovali tisíce hier a strávili v nich viac ako 100 000 hodín. Do vydania majú plán, že testovaním strávia ešte ďalších 200 000 hodín.
Hry teraz bežia na Xbox Series X natívne a využívajú procesor, grafický čip aj SSD naplno. Microsoft si v tomto ohľade kopol do Sony a dodal, že tu hry nepobežia v žiadnom Boost Mode ani nedôjde k podtaktovaniu konzoly – k dispozícii je vždy plný výkon. Vďaka customizovanému NVMe SSD, ktoré je súčasťou Xbox Velocity Architecture systému, majú hry výrazne kratšie loadingy.
Tím Xbox v spolupráci s Xbox Advanced Tecnology Group vyvinul novú metódu HDR rekonštrukcie pre hry, ktoré ho nepodporovali. Funkcia je vstavaná do systému a nemá tým pádom žiaden vplyv na výkon hry. Navyše je možné to dať aj do hier, ktoré pôvodne vyšli na Xbox 360 a prvý Xbox.
Ďalšou funkciou je Quick Resume, ktorá nefunguje len s novými hrami, ale môže byť podporovaná aj hrami zo starej generácie. Funkcia v podstate umožňuje Xbox vypnúť a po zapnutí pokračovať presne tam, kde ste hru pozastavili. Na rozdiel od Xbox One, kde to funguje len pre jednu hru (a musí byť z tejto generácie), tu to funguje pre viacero titulov. Tieto veci podľa slov Microsoftu nevyžadujú žiaden zásah zo strany vývojárov.
Microsoft spomína napríklad aj to, že Xbox One X priniesol tzv. „Heutchy“ metódu vylepšenia hier starej generácie. Tá umožňuje starším hrám bežať v 4K rozlíšení a využívať anisotropické filtrovanie, aby sa dočkali aspoň akého-takého vylepšenia grafiky a dorovnania hier súčasnej generácie. Vďaka výkonu a vylepšeniam Xbox Serie X môžeme očakávať inovatívne nové techniky na vylepšenie hier, aby bežali v ešte vyšších rozlíšeniach a s ešte lepším obrazom. Jednou z vecí, ktorú Microsoft už teraz odhalil, je možnosť zdvojnásobiť framerate z 30 na 60 alebo zo 60 na 120fps. Funguje to však len pri vybraných hrách.