RECENZIA Song of Horror

Song of Horror Recenzia

Čo keby sme spojili Lovecrafta a Poea do jednej hry a pridali k tomu prvky Resident Evil 1, len bez zombíkov? Toto si asi povedali vývojári Protocol Games. A ako vlastne to dopadlo, si môžete prečítať v našej recenzii.

Song of Horror je epizodická hororová hra, podobne ako Life is Strange. Hra vyrozpráva svoj príbeh v 5 epizódach + prológu. Vašou úlohou je prísť na to, kam záhadne zmizol Sebastian Husher, spisovateľ, ktorý mal pre vaše vydavateľstvo odovzdať svoj rukopis. Daniel, ako zástupca firmy vyráža do Sebastianovho domu, kde sa začína pravá detektívna práca.

Ale nie všetko ide v hororoch podľa predstáv a nakoniec zmizne aj Daniel a takto sa príbeh vetví, nakoľko každá postava má svojich príbuzných, ktorí ich hľadajú. A pritom stačí nájsť len hraciu skrinku. Ale nebudeme sa už ďalej rýpať v príbehu, nech vám náhodou neprezradíme viac ako by bolo dobré. Očakávajte ale veľa hlavolamov, slovných hračiek a čítania medzi riadkami.

Song of Horror

Počas hry vás bude sprevádzať niekoľko postáv s rôznymi vlastnosťami a predmetmi, ktoré majú k dispozícii. Avšak treba si dávať pozor na svoju postavu, pretože tu funguje perma death mechanika. Ak raz postava umrie, tak už nebude do konca hry k dispozícii. Predmety, ktoré ste ale nazbierali počas epizódy sa objavia na mieste, kde vaša postava umrela, takže sa netreba báť o stratu postupu. No treba si dávať pozor: niektoré postavy sú pre príbeh kľúčové a ich smrť vyústi v úplnú prehru a nutnosť reštartovať epizódu od začiatku.

Samotné herné mechaniky sú celkom jednoduché, ale kazí to fixná kamera, s ktorou sme sa mohli stretnúť práve v 1. dieloch série Resident Evil, prípadne Until Dawn alebo Man of Medan (o tejto hre si môžete prečítať našu recenziu, prípadne tu si môžete prečítať nejaké informácie o novej hre z Dark Anthology série – House of Ashes). Osobne tento štýl kamery neznášam, veľakrát mi vďaka tomu ujdú detaily alebo skryté veci, nakoľko kamera tam nevidí, prípadne tam vidí len v určitom uhle. Je to veľmi obmedzujúca mechanika, ktorá už do moderných hier podľa mňa nepatrí.

Ďalej máte nejaký zdroj svetla, niekedy sviečku, niekedy baterku, inokedy zapaľovač, ktorý viete vypnúť alebo nasmerovať na určité miesto, mapu, inventár a možnosť skúmania a kombinácie predmetov, prípadne počúvať za dverami pre prípadné nebezpečenstvo. Na pochopenie je hra veľmi jednoduchá a dá sa naučiť v pomerne krátkom čase. Pre zbytok potrebujete už len zapojiť mozog a vyriešiť hádanky a hľadať skryté miesta, aby ste v príbehu postúpili. Vie to byť ale celkom otravné a deptajúce, ak neviete nájsť konkrétnu vec alebo neviete, ako sa pohnúť ďalej. Čo vie skončiť frustrujúcim vypnutím hry a konzoly.

Song of Horror

Hra ponúka aj quick time eventy, ktoré v prípade zlyhania väčšinou končia smrťou postavy. Niekedy sa budete musieť rýchlo schovať, inokedy bojovať a snažiť sa zavrieť dvere a nevpustiť dnu to, čo sa za nimi nachádza. Sú to stresové situácie, na ktoré vás ale naštastie vie dopredu upozorniť niekoľko vecí. A podľa mňa najlepšou z nich je prepojenie postavy a ovládača. Ako sa zvyšuje tep postave a ako sa približuje nebezpečenstvo, ovládač vibruje v rýchlejších intervaloch. A niektoré postavy majú dokonca predmety, ktoré na nebezpečenstvo taktiež vedia upozorniť. Stačí len byť pozorný. Všeobecne na celú hru môžete minúť až 25 hodín, ak chcete preskúmať každý kút a splniť ju na 100%.

Grafika je taká priemerná, možno až podpriemerná. Nevyzerá realisticky, animácie postáv budia v určitých momentoch taký mierny robotický dojem. Zachraňuje to síce atmosféra, skoro neustála tma alebo šero, prípadne práve aj tá fixná kamera. Avšak v cutscénach je vidieť, že grafika nie je to, na čo sa táto hra zamerala. Zvuk je v poriadku. Nie je tu žiadna hudba na pozadí, počuť len zvuky hry, krokov, domu a okolia a niečoho, čo sa zakráda v tieňoch. Dabing nie je zrovna najlepší a veľa vecí nie je ani nadabovaných, ale to nie je problém.

RESUMÉ

Všeobecne ale hru hodnotím ako takú príjemnú oddychovku, s miernymi intenzívnymi momentami pri boji o život, ktorá zaujme a neurazí, ale ani ničím neprekvapí a nezoberie dych. Je to priemerná hororová hra tohto žánru, ktorá má zaujímavý príbeh, ale nie je to nutnosť pre hororových fanúšikov.

Song of Horror

6.3/10

Hidan-kun

Moje meno je Michal, som z Bratislavy Hráčom som už od svojich 12 no vždy som mal doma len počítač, vďaka čomu vyzerá môj Steam, Origin a Uplay tak, ako ženské šatníky. Konzolu som mal donedávna len jednu a to PSP, teraz mám Xbox One S. Nemám uprednostnený žáner hier, ale priznám sa, že strategické, tower defense a turn-based hry sú pre mňa veľmi náročné a veľakrát som to s nimi vzdal. Počúvam prevažne metal a rock.