343 Industries vysvetľujú, prečo Halo: TMCC dostane opravný patch až po 4 rokoch
Halo: The Master Chief Collection mala znamenať pre túto ságu veľa. Posolstvo však naplnila len čiastočne, príbeh slávneho Sparťana z budúcnosti síce zjednotila, ale obrovský multiplayer trpel obrovským množstvom chýb.
Tie spôsobili, že časť hráčov jednoducho stratila záujem o túto kolekciu a tento rok sa už dokonca zdalo, že je TMCC definitívne mŕtva. Lenže 343 Industries nás presvedčili o pravom opaku, keď potvrdili 4K patch pre Xbox One X a súčasne s ním aj veľkú aktualizačnú vlnu, ktorá odštartuje budúci rok. Užívatelia však celkom oprávnene kritizujú 343 Industries za to, že sa k takému kroku rozhodli pristúpiť až 3 roky po vydaní.
Frank O’Connor v pomerne obsiahlom príspevku vysvetlil, že situácia s multiplayerom v kolekcii je zložitá. Teda, bola do chvíle, než Microsoft poskytol vývojárom aktualizované nástroje na vývoj hier pre Xbox. Aktualizovaná sada umožnila vývojárom začať optimalizovať hry pre Xbox One X, s čím tiež prišli nové možnosti, ako updatovať existujúce hry. Vylepšenie hry pre One X totiž vyžaduje hlbší zásah do kódu hry, čo potenciálne zahŕňa aktualizáciu enginu.
V minulosti mohli mať takéto zmeny za následok napríklad stratu kompatibility s existujúcimi savmi (GTA San Andreas). Štúdio nechcelo užívateľom uškodiť a preto testovalo aktualizovanú verziu The Master Chief Collection len interne na devkitoch. Frank potvrdil, že oprava TMCC kolekcie vyžadovala kompletnú zmenu architektúry multiplayerového elementu. Zahŕňa to aj opravu metód matchmakingu, ktoré doteraz predstavujú problém v Halo kolekcii. K hráčom sa update dostane až niekedy v roku 2018, čiže 4 roky po vydaní hry. A teraz už aj s podporou pre Xbox One X.
via WindowsCentral