Xbox One je oficiálne minulosťou, PS4 je naďalej vo výrobe
V priebehu tohto týždňa Bloomberg publikoval správu, že Sony plánuje kompenzovať nedostatok PS5 konzol výrobou staršej generácie – PS4. Microsoft teraz odhalil, že zvolil odlišnú stratégiu.
Microsoft už po ohlásení detailov k Xbox Series X v roku 2020 oznámil, že ukončuje výrobu Xbox One X a Xbox One S All-Digital. Naďalej tak prebiehala výroba štandardného Xbox One S. Čo ale spoločnosť zamlčala je, že aj výroba klasického One S rovnako skončila v roku 2020. Konkrétne na jeho konci. Odvtedy prebiehal len dopredaj a nie je prekvapením, ak ste v priebehu minulého roka videli v obchodoch už len novší hardvér.
Tam má Microsoft cenovú výhodu v porovnaní s PS5. Sony totiž ponúka len dve verzie konzoly, štandardnú za 499€ a plne digitálnu bez mechaniky za 399€. Naopak Microsoft sa rozhodol ponechať vo svojej ponuke Series X za 499€ s plnohodnotným výkonom, ako aj chudokrvný variant Series S za 299€. Oproti štandardnej verzii sa líši polovičným úložiskom (512GB SSD, voľných 363GB), tretinovým výkonom GPU (4 TF vs 12 TF), pomalšou RAM (10GB 226GB/s oproti 16GB 560GB/s), absenciou diskovej mechaniky a nepatrne slabším procesorom.
Vlastne by sa dalo povedať, že hardvér, ktorý nespĺňa kritériá pre Series X, môže práve vďaka modelu S získať druhú šancu. Výsledkom je nižšia cena aj šetrenie životného prostredia.
Xbox One X vs. Xbox Series S
Čo sa týka porovnania Xbox Series S a Xbox One X, tieto dve konzoly sa od seba líšia predovšetkým generačným rozdielom a diskovou mechanikou. Na papieri má Xbox One X procesor s taktom 2.3GHz, 12GB GDDR5 RAM, 1TB pevný disk a grafický čip s výkonom 6 TFLOPs. Čo sa najvyššieho rozlíšenia týka, podporuje 4K a maximálne snímkovanie je 60fps, málokedy sa však stáva, že by nejaký titul zvládal oboje naraz. Obrovským benefitom je disková mechanika, takže na tejto konzoli je možné si zahrať aj bazárové hry. Plus, podporuje Kinect s adaptérom.
Oproti tomu Xbox Series S má 3.4GHz procesor, 10GB GDDR6 RAM, 512GB NVMe SSD a grafický čip s výkonom 4 TFLOPs. A hoci je papierovo slabší, 60fps je prakticky samozrejmosťou. Maximálne rozlíšenie je v hrách nižšie, Microsoft pozicuje konzolu ako 1080p Full HD stroj s možnosťou upscalingu do 4K. Okrem toho sa vyznačuje podstatne rýchlejším načítavaním, funkciou Quick Resume umožňujúcou mať spustené naraz viaceré hry, a FPS Boost pre zdvojnásobenie snímkovania niektorých hier, ktoré to na Xbox One ani Xbox One X nepodporujú – a to až do 120fps. Čo sa týka podpory Kinectu, nová generácia už tento senzor vôbec nepodporuje.
via The Verge