Ako Xbox One a PlayStation 4 zjednodušujú vývoj hier

EA

Vývoj hier bol počas minulej generácie konzol pomerne náročný. Aj keď, ruku na srdce, náročnejší bol v prípade PS3, kde niektorí vývojári ani po rokoch nedokázali svoje hry optimalizovať správne a tak mohla konzola uprostred conquestu v Battlefield 4 jednoducho zamrznúť a vy ste tak prišli o svoje vydobité XP.

Vývoj hier pre Xbox 360 bol v tomto prípade o niečo jednoduchší, bol stavaný na IBM PowerPC architektúre a dokonca sa hardvérom rovnal jednému staršiemu PowerMacu od Apple. Preto sa hry portovali na PC prevažne z tejto platformy, ale u súčasnej generácie konzol je vývoj ešte jednoduchší. Xbox One aj PS4 sú totiž osadené procesormi AMD s x86 architektúrou. Teda, využívajú rovnakú architektúru ako bežný počítač a vývoj hier je tak oveľa jednoduchší. Prezradil to finančný riaditeľ EA, Blake Jorgensen.

Podľa neho je v súčasnosti najefektívnejší spôsob vývoja vyvíjať hry pre high-end PC. Následne sa hra vlastne už iba optimalizuje po grafickej a výkonnostnej stránke pre konzoly, ktoré sú po technickej stránke len PC s nižším výkonom. Po softvérovej stránke je však treba obohatiť hru o potrebné rozhrania a namapovať celé ovládanie na controller, no v konečnom dôsledku je to menej náročné, než vyvíjať hry pre každú platformu zvlášť, ako tomu bolo u predošlej generácie. Jorgensen verí, že je to dobrý krok pre všetkých. Vývoj hier bude lacnejší, budúce konzoly budú podporovať aj staršie tituly a hráči budú mať výkonnejšie zariadenia skôr a za lepšiu cenu. Jednoducho verí, že sa konzolový svet zmení po vzore Xboxu Scorpio a že toto je finálna generácia konzol.

Xbox Project Scorpio GPU

via Sector

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *