Prieskum: Aká kvalitná je technická podpora Xbox, Sony a Nintenda?

Technicka podpora
Technická podpora nie je zrovna miestom, kam by sme chodili s radosťou. Úspešné vyriešenie problému však urobí radosť každému z nás a zvyšuje našu lojalitu voči onej firme, keďže je vidieť, že jej na nás záleží. Lenže nie všetky firmy majú rovnaký prístup a aj preto by bolo zaujímavé vedieť, ktorý z troch herných gigantov má najlepšiu podporu.

Práve takýto experiment spravil v uplynulom období portál Tom’s Guide, ktorý telefonoval veľkej trojke – Microsoftu, Sony a Nintendu – aby im pomohli s rôznymi problémami. A výsledok? Najlepšiu technickú podporu má Xbox.

Experiment sledoval niekoľko dôležitých faktorov. V prvom rade čas dostupnosti technickej podpory, ďalej kvalita pomoci cez web (max. 60 bodov) a telefón (max. 40) a  v neposlednom rade dĺžka hovoru.

Toms Guide Console Tech Support Showdown 2017

1. Xbox

Kvalitatívne vyšiel Microsoft najlepšie s 90% hodnotením. Na internete je všadeprítomný – na Twitteri pomôže do 10 minút a rovno aj s videonávodom. Na YouTube kanáli má množstvo návodov, na ktorých sa podieľa aj komunita, a na webe sú na výber oficiálne fóra a Xbox Ambassador. Ten však nemusí vždy pomôcť a dokonca možno natrafiť na neaktivitu zo strany pomocníka. V princípe ale Microsoft poskytuje širokú škálu možností, za čo získal plný počet bodov (60).

Čo sa telefonickej podpory týka, Microsoft sa snaží pomôcť najlepšie, ako sa len dá, ale nie vždy mu to ide perfektne. Výhodou je, že firma môže zavolať vám a tak nemusíte čakať na linke. Niekedy to trvá 1 minútu, inokedy 10 minút a niekedy dokonca len dve sekundy. Prvý hovor zvládla pani na linke na výbornú (7:14), v druhom prípade technik zapochyboval (13:40) a v treťom prípade nevedel, že užívatelia môžu naďalej používať Twitch. Za telefonickú podporu získal Microsoft 30 bodov, priemerná dĺžka hovoru činila 7 minút a 59 sekúnd.

Xbox Tech Support 2017 Test

 

 

2. Nintendo Switch

Nintendo sa usadilo na druhom mieste s výsledným skóre 85 bodov. Čo sa webovej pomoci týka, stránka technickej podpory je výborne spracovaná a užívatelia nájdu odpoveď na všetko behom pár minút. Online chat pomôže takmer okamžite s jasnými inštrukciami. Cez sociálne siete vám ale Nintendo nepomôže nijak. Na Facebooku sa dokonca nedá firme poslať ani správa. Preto získalo len 45 bodov za internetovú podporu.

Telefonická podpora je naopak veľmi pohotová a je radosť s ňou telefonovať. Treba sa síce preklikať, ale človek na opačnej strane vám pomôže instantne a dokonca vám môže povedať vtip. Skvelé je, že vyriešenie problému netrvalo nikdy viac ako 5 minút a v priemere sa jednotlivé telefonáty ustálili na 4 minútach a 36 sekundách. Za telefonickú podporu plný počet bodov (40).

Nintendo Tech Support 2017 Test

3. PlayStation

Najslabšie dopadol PlayStation. Získal len 82 bodov, pričom kvalita jeho webovej podpory je diskutabilná. Ak sa dá na niečo naozaj spoľahnúť, tak je to live chat na oficiálnom webe. Hľadanie textových návodov je zbytočne komplikované a aj keď máte možnosť opýtať sa komunity, užívatelia vám môžu odporučiť použitie lepiacej pásky. Cez Twitter si na odpoveď počkáte aj 46 minút a nemusíte dostať správnu odpoveď. Takže internetová podpora za 45 bodov.

Telefonická podpora je na tom lepšie, obyvatelia USA sa však dovolajú do El Salvadoru vzdialeného 1500km juhozápadne od Miami. Treba sa identifikovať menom, priezviskom a e-mailom/PSN prezývkou. Za zmienku stojí, že technik v jednom prípade navrhol neoficiálne riešenie, ktoré však neohrozuje záruku. V inom prípade musel tester po dobu 17 minút počúvať výťahovú hudbu prerušovanú reklamami na PlayStation VR a ďalšie produkty. Výsledné hodnotenie 37 bodov; priemerná dĺžka hovoru 9 minút a 26 sekúnd.

PlayStation Tech Support 2017 Test

via Tom’s Guide

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

Tiež by sa ti mohlo páčiť...

1 komentár

  1. TimeSplitter píše:

    Nevim, proc me to vubec neprekvapuje. 🙂

    Ja tak uz par prkotin resil a vzdy se vse vyresilo, at uz pres chat primo s podporou, pripadne telefonicky primo s podporou. Nebo pokud se jednalo skutecne u neco ne uplne zasadniho, tak jsem vyuzil rad komunity v Xbox Ambassador programu, do ktereho jsem jiz sam, jakozto Xkovy veteran, zapojen. 🙂

    No a jednou jedinkrat jsem resil vaznejsi problem, kdy doslo k neprijemnemu bugu v Ms storu, mel jsem velikou chut nakupovat, zrovna kdyz se Store predelaval. Je zbytecne ro rozepisovat cele, to bychom tu byli jeste dlouho. 😀 Ale byl to problem, co jsem fakt potreboval vyresit. Tak jsem si vypsal ten miniformularek, do dvou minut mi zavolali s CZ podpory. Problem jsem jim popsal, rekl ze asi vi, v cem je problem, ale skrz bezpecnostni duvody (tuto frazi by mel nekdo naucit lidi v Sony, tem bezpecnost nic nerika) nema tak hluboko do systemu pristup. Takze mi rekl, ze to musi predat primo centrale tech. podpory v JuEsEj. Ze me budou kontaktovat hned nasledujici den v hodinu, kdy budu mit cas. A ze pokud neumim anglicky, tak hovor pujde pres nej a on mi vse bude tlumocit! Ne ze by se na me vysral a rekl, ze nic delat nemuze, jako panove v Sony. Tak jsem mu sdelil, ze s anglictinou problem nebude a at volaji primo me. A tak se i stalo, druhy den se mi ozvali (ani nechci vedet, kolik hodin u nich tou dobou bylo) a problem se vyresil behem cca 5 minut.

    Takze ja si v tomto ohledu na Ms nemuzu stezovat. Problemu minimum a kdyz uz nejaky je, tak aktivne pracuji na jeho vyreseni.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *