Microsoft mal strach, že Xbox Live Arcade zničí herný priemysel

Xbox Live Arcade XBLA

Xbox Live Arcade je platforma, vďaka ktorej môžu mať mnohí veľmi dobré spomienky na časy najväčšej slávy Xboxu 360, alebo dokonca si môžu spomínať na začiatky u prvého Xboxu. Arkády príjemne dopĺňali AAA-čkové tituly a dali nám svojim spôsobom dôvod hrať sa aj vtedy, keď nebolo čo robiť, alebo sa nechcelo čo robiť. Služba však nemusela nikdy vzniknúť!

Aspoň to tvrdí jej tvorca Greg Canessa. V rozhovore pre IGN povedal, že XBLA pôvodne ani nebola súčasťou dokumentov o Xboxe ani o Xboxe 360. Microsoft sa totiž bál, že arkády kompletne zničia konzolový trh, pretože budú kanibalizovať na klasických predajoch. „Išlo o hry, ktoré by inak nemali žiaden hlas. Svojim spôsobom to je demokratizácia konzolového hrania. To bola vízia Xbox Live Arcade. Ale bolo tu veľa ľudí, ktorí s ňou mali problém,“ spomína Canessa, ktorý opustil Microsoft v roku 2007.

Crazy Taxi

„Úprimne, nerozumeli tomu. Keď sa tak na to spätne pozriem, nemyslím si, že je to ich chyba. Pracovali sme na platforme budúcnosti a na konzoli, a na našej prítomnosti vo svete konzol s pôvodným Xboxom. Veľa rozhodnutí sa vtedy udialo. Boli sme v biznise len pár rokov. Jeden čas tu bol strach, že keď nebudeme robiť to, čo od nás chcú veľkí vydavatelia, budeme ich sr*ť a oni od nás odídu. To bol reálny strach. Bol tu oprávnený strach z toho, že Xbox Live Arcade bude kanibalizovať kamenné predaje a kompletne zničí konzolový trh,“ dopĺňa.

Problém bol v tom, že XBLA mal ponúkať hry v cenovej kategórii 5 až 10 dolárov. Microsoft sa preto bál, že sa veľkí vydavatelia budú báť o predaje klasických 60-dolárových krabicoviek. Výsledkom by bolo zničenie herného priemyslu a to Microsoft nechcel. Samozrejme, to sa ani nestalo, pretože Xbox Live Arcade sa v rukách Canessu vyvinul úplne iným smerom, práve vďaka tomu, že ponúkal arkádové tituly, ktoré sa klasickým krabicovkám nerovnajú. Možno tak CoD: Ghost. Pri predaji hier sa v Xbox Live Arcade používa rovnaký model, aký začal neskôr používať Apple – 70% ide vývojárom, 30% jemu.

Canessa napokon dúfa, že Microsoft obnoví XBLA aj pre Xbox One. Možno ako Xbox One Arcade (s dedikovanou lite konzolou?)

Doritos Crash Course 2

via IGN

 

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *