Need for Speed Carbon má 10 rokov
Ach, ako to len letí. 10 rokov ubehlo ako voda a len teraz si uvedomujem, že vlastne od chvíľe, čo som jazdil po uliciach Palmontu, ubehlo viac ako 3 600 dní.
Need for Speed: Carbon bol v poradí druhým dielom, ktorý vyšiel pre Xbox 360 a v čase, kedy vyšiel, bola na trhu ešte stará, biela a prehrievajúca sa Xbox 360. Konzola bola vtedy na trhu len krátko a tak je pochopiteľné, že sa EA rozhodla vydať hru aj na starý Xbox. Zároveň to bol jediný diel série, ktorý vyšiel na Mac, ale to je už menej podstatná informácia. Samotné Need for Speed sa v tomto pokračovaní pokúsilo nadviazať na legendárne Most Wanted a Underground 2. Príbehom na MW, nočným mestom na U2. A skvelým originálnym soundtrackov od skupiny Ekstrak a od Trevora Morrisa.
Príbeh hry sa vlastne odohrával pár hodín po úteku hráča z Rockportu do Palmont City, odkiaľ pre zmenu v minulosti ušiel kvôli spackanému závodu o veľké peniaze. Závod však nedopadol podľa plánu a prerušili ho desiatky policajtov, ktorí zatkli všetkých. Iba vy ste akoby zázrakom dokázali policajtom ujsť a navyše ste si odniesli aj slušný balík peňazí, ktoré vám ešte stihla hodiť cez okno vaša priateľka, Nikki. Návrat do Palmont City decentne skríži seržant Cross so svojou Corvettou, kvôli ktorému si BMW M3 GTR dlho neužijete. Šanca tu bola, po dokončení určitých výzev v Challenge Series. Mimochodom, tie ponúkali offline aj online úlohy. A nechýbali ani achievementy, ale väčšina z nich bola viazaná na multiplayer a tak by bolo dnes už asi škoda si túto hru kúpiť za účelom zbierania (G)éčok.
Policajti išli v tomto pokračovaní stranou, prednosť pred nimi dostali tímové závody a boj o teritória. Zaberanie teritórií však fungovalo inak než v San Andreas. Bolo treba zvíťaziť vo všetkých dostupných závodoch a následne sa odomkli nové závody a získalo sa teritórium. Postupne hráč ovládol mesto a porazil všetkých štyroch bossov, na čele s Dariusom v červeno-čiernom koncepte Audi LeMans quattro. Boss závody, ale aj mnohé ďalšie, sa tentoraz odohrávali v kaňonoch, ktoré naozaj stáli za to. Náročné, kľukaté a pri slabých svetelných podmienkach sa dalo ľahko zletieť z útesu. Plus sa vrátil aj drift a sem-tam sme zavítali aj do druhého mestečka, San Juan. A tým by som prešiel k zaujímavostiam.
ZAUJÍMAVOSTI
Pôvodne malo byť Need for Speed Carbon úplne inou hrou. Hoci sa zachoval koncept nočných závodov a aj závody v horách, mapa bola úplne iná a San Juan bolo súčasťou mesta. Vlastne sa dá povedať, že bolo jeho srdcom, čo možno usúdiť z porovnania finálnej a beta mapy. Mapa beta verzie hry čakala na hráčov v demo verzii, kde sa vývojárom veľmi nechcelo do dokončovania všetkých detailov. Existuje však veľa dôkazov a analýza starších screenshotov potvrdzuje, že mapa v demo verzii mala byť skutočne tou pravou. Okrem toho mala hra ponúknuť aj mnohé ďalšie zaujímavosti.
Finálny závod napríklad vôbec nemal byť s Dariusom, ale mal tu byť ešte jeden moment s Nikki, vašou bývalkou. No a ak ide o vozový park, nájsť tu možno zmienky o pár nevydaných vozidlách, ale aj o motorkách! Need for Speed Carbon, ktorý sa v súboroch nazýva Underground 3, mal byť prvou hrou v tejto sérii s hrateľnými motorkami. Jeden čas sa dokonca špekulovalo o závodoch na lodiach, keďže Carbon ponúkal dostatočne dobré prostredie na lodné závody. Z tohto plánu sa však neskôr upustilo, rovnako ako od motoriek. Od toho tu sú predsa iné série. Medzi zaujímavosti potom určite patrí aj, že hra v prvom teaser traileri sľubovala neóny. Ani to sa nakoniec nestalo realitou. Hra však aspoň naznačila, akým smerom sa bude uberať. Neóny sa potom vrátili až v novom Need for Speed pre dnešnú generáciu konzol. Ach…. ale nebolo by zlé, keby nám EA priniesla remaster alebo spätnú kompatibilitu!