RECENZIA Titanfall 2

Titanfall 2 Recenzia

Sú to necelé tri roky, čo vyšiel prvý diel sci-fi akcie Titanfall od štúdia Respawn Entertainment, ktorý priniesol niečo nové medzi zabehnutými značkami FPS. S veľmi dobre vyladeným gameplayom, či už za svižného pilota alebo devastujúceho mecha, Titanfall naplnil očakávania. Zamrzela však absentujúca kampaň a hráčska základňa, ktorá si nie veľmi dlho udržala svoj počet aktívnych hráčov. Aké zmeny však priniesol druhý diel?

V prvom rade som veľmi rád, že štúdio vypočulo svojich fanúšikov a prinieslo nám plnohodnotnú kampaň, viac titánov ako predtým a celú radu nových možností prispôsobenia vašej výzbroje v multiplayeri.  Tiež by som rád spomenul, že všetky dodatočné mapy a herné režimy dostanete úplne zdarma. Je to tak, žiadny season pass nebude.

singlac-1

Poďme sa však bližšie pozrieť na kampaň, v ktorej sa ocitnete v koži Jacka Coopera. Strelca naverbovaného do militantnej skupiny s príznačným názvom Militia, ktorá bojuje za slobodu svojej domoviny proti vojenským silám gigantickej korporácie s názvom IMC.

Na začiatku je potrebné prejsť tutoriálom, ktorý Vás oboznámi s hernými mechanikami a miestami sa tam aj niečo dozviete ohľadom príbehu od vášho spoločníka, ostrielaného pilota, ktorý Vás bude tutoriálom sprevádzať. Neskôr po ňom preberiete štafetu s úlohou dokončiť misiu, ktorá Vám nebola nikdy určená, ale postupne ako budete napredovať príbehom, tak sa s ním viac a viac stotožníte. Celé to dopĺňa fantastický charakter BT-7274, s ktorým si vytvoríte vzájomné puto a neskôr budete naozaj veriť tomu, že ste tím.

Svet vytvorený pre túto kampaň má vlastnú faunu a flóru a svoje beštie, ktoré Vám idú po krku od prvého momentu ako Vás zacítia a neraz Vám dajú dobre zabrať. V hre nájdete zopár naozaj dych vyrážajúcich scenérii a nezabudnuteľných momentov. Nedá mi ale nevytknúť dĺžku príbehovej časti, ktorá je niekde medzi 5 a 6 hodinami.

titanfall-screenshots-3

Sieťová hra je na prvý dojem citeľne lepšia než predtým. Všetko v nej prebieha rýchlo a pokiaľ ste šikovní, tak iba ťažko nájdete moment na odpočinok. Čo je však najdôležitejšie, všetko je spracované kvalitne. Spawny dávajú zmysel a nikdy sa Vám nestane, že by sa niekto ocitol priamo pred vami a navyše otočený chrbtom. Mapy sú dostatočne veľké a striedajú interiér a exteriér tak, aby ste mali čas sa niekam na moment schovať, trocha sa zorientovať a mohli znovu vyraziť do akcie. Ak si zoberieme všetky tieto výrazné prvky a skombinujeme ich s excelentným parkourom, wallrunningom, jetpackmi a schopnosťami pilotov, akou je napríklad nový vystrelovací hák, ktorý funguje perfektne, celé to dokopy vytvára veľmi dobrý pocit.

K dispozícii je štandardná paleta módov, akou je Team Deathmatch, Capture The Flag, Domination, Free-for-all a zopár iných. Za zmienku však stojí novinka, ktorá nesie názov Bounty Hunt. Úloha tohto herného módu spočíva v tom, že stoja proti sebe dva 6-členné tímy, ktoré sa snažia zarobiť čo najväčšiu sumu peňazí. Hotovosť pridáva zabíjanie NPC jednotiek, ktoré sa nachádzajú vo vyznačenej oblasti na mape a zabíjanie iných pilotov, ktoré Vám ako bonus pridá do vačku polovicu z ich nahromadenej sumy. Vaše úspory si môžete vo vymedzenom čase vložiť do banky, ktorá danú sumu pripíše na účet vášho tímu. Zaujímavé je sledovať a čakať na protihráčov vklad, ktorý mu môžete tesne predtým ukradnúť.

titanfall-screenshots-5

Hra je vytvorená na vylepšenom Source engine a čas od času je jeho pokročilý vek cítiť. Avšak je skoro neuveriteľné, čo sa na ňom podarilo autorom dokázať. Umelecky je to absolutný vrchol, ale miestami a hlavne v interiéroch sa nedá nevšimnúť lenivosť, alebo možno nedostatok času grafikov, aby pridali viac objektov, alebo detailov. Zvuková stránka, spolu s hlasmi nahovorených postáv a hudobnou stopou, ktorá hrá v pozadí, je na vysokej úrovni.

Aby sa popularitou nový Titanfall dotiahol na konkurečný Battlefield, potreboval by o niečo dlhšiu kampaň, ideálne dvojnásobne a väčšiu hĺbku odomykania obsahu v multiplayeri, ktoré by malo potenciál motivovať hráčov vyskúšať všetky možnosti v hre a rozvíjať smer vybavenia, ktoré ho oslovilo najviac. Navyše ho pri vydaní sprevádza trochu nedomyslené rozhodnutie od EA, ktorým bolo vydať hru týždeň po Battlefield 1 a tesne pred novým Call of Duty. Napriek tomu si kvalitná hra svojich hráčov nájde vždy, takže pokiaľ Vás hra oslovila, tak neváhajte.

Titanfall 2

8.8/10

Wineblader