Názor: Ďalší Splinter Cell bude epizodický
O sérii Splinter Cell sme nepočuli prakticky od začiatku tejto generácie konzol. Pritom už stihol Ubisoft uviesť už dve série hier Tom Clancy’s a predstavil jednu novú: The Division. Chýba tu však jeden tradičný titul, nový Splinter Cell. Zdá sa však, že vo svojej tradičnej podobe v dnešnom svete nemá miesto.
Problémom hry, akou je Splinter Cell, je, že je jednorázová. Je to v podstate príbehový zážitok, ktorý ženie hráča neustále vpred, až kým nedokončí hru. Lenže v dnešnom svete, kde sa čoraz viac hier chová ako služby, pre takýto zážitok nie je veľa miesta. Typickým príkladom môže byť Quantum Break, ktorý vyšiel raz a, no, už ani o ňom niet čo povedať. Bola to dobrá hra, ktorú prejdete za niekoľko hodín a poteší vás svojim príbehom. Lenže od vydania pribúdajú v bazároch kópie, ktoré hráči prešli a nemajú dôvod vracať sa späť.
Naopak také GTA V je ešte stále bestseller a to len vďaka aktívnej podpore multiplayeru zo strany tvorcov. Mali sme dostať singleplayerovú expanziu, ale na to sa Rockstar vykašľal, pretože o to už nebolo toľko záujmu čo o pravidelné prídavky do multiplayeru. Aj preto sa hovorí, že ďalšia expanzia, ktorá má priniesť úplne nové lokality (Liberty City, San Fierro atď.), sa orientuje čisto na multiplayer. Bude to rozšírenie GTA Online, nie nová hra do GTA V.
Na strane Ubisoftu nie je situácia o nič iná. Nastupuje online a open-world. Dva pojmy, ku ktorým Sam Fisher zrovna neinklinuje. Posledné tri Clancyovky stavajú na osvedčenom recepte. Prvá, ktorá vyšla, je taktická team-vs-team akcia Rainbow Six Siege na mapách, ktoré majú pomerne malú rozlohu, ale ponúkajú veľa akcie. Hra práve vstúpila do svojho druhého roka života, kedy od tvorcov bude dostávať nový obsah v pravidelnom intervale. Spočiatku boli hráči voči tomuto smerovaniu skeptickí, dnes je to mimoriadne úspešná hra.
V prípade The Division ide opäť o taktickú akciu, teraz však v otvorenom svete. Každopádne je tu stále prítomný online prvok, kooperácia s ostatnými hráčmi a tak ďalej. Hra sa tiež dočkala poriadneho rozšírenia s tromi expanziami, z ktorých zatiaľ vyšli dve. Najprv vyšiel Underground, po dlhšom čakaní aj Survival a už v budúcnosti nás čaká ďalšia, Last Stand. Že či pribudnú aj nejaké ďalšie, nevedno. Od singleplayeru sa snaží upustiť aj Ghost Recon: Wildlands, ktorý má tiež otvorený svet a odohráva sa pre zmenu v Južnej Amerike. Opäť to bude online kooperačka.
Patrí však do tohto sveta Sam Fisher? Nie, ďalší Splinter Cell nemôže mať servery so 16-timi Fishermi na palube. Autori ale nemôžu zničiť Splinter Cell tým, že vyhodia jeho najdôležitejšiu postavu. Ale zároveň nemôžu mať jednorázovú hru, ktorá po počiatočnom hype zapadne prachom. Dnešný svet však už je pripravený aj na to a jedna z najobľúbenejších herných postáv pokračuje v príbehu v jednotlivých častiach, ktoré postupne vychádzajú. O hre sa tak stále píše a príbeh tu je celkom dobre napísaný tak, aby sa neskončil hneď, ale aby sa postupne vyvíjal. HITMAN nakoniec ukončil svoju prvú sezónu a tá vyšla na disku. Ale ňou to nekončí, pretože nás čakajú minimálne ďalšie tri.
Aj takéto pravidelné aktualizovanie a rozširovanie hry je v podstate Hra ako služba. A je možné, že práve toto je smer, ktorým by sa mohol uberať ďalší Splinter Cell. Súčasné trendy jednoducho naznačujú, že nový diel by mal byť v príprave a zrejme sa vydá takýmto smerom, ktorý zabezpečí tvorcom pravidelné príjmy. Kedy však vyjde? Ubisoft povedal, že má na tento rok prichystané tri hry, o ktorých nám zatiaľ nič nepovie, a rovnako majú v príprave film Splinter Cell.
Tradícia už býva, že film doprevádza hru, respektíve hra doprevádza film. Napríklad teraz vyšiel dvakrát Resident Evil, Star Wars Epizóda VII po boku Battlefrontu. Jednoducho, niektoré filmovo-herné série sú tak prepojené, že si nevieme predstaviť, že by vyšla len jedna z dvoch vecí. Sú aj výnimky, ako napríklad Assassin’s Creed. Ale to bol film, ktorý by dokázal pokaziť reputáciu aj sprievodnej hre.
Ako bonus prikladám logo, ktoré som vytvoril pre tento článok 🙂