Project Scorpio myslí na budúcnosť, podporuje AMD FreeSync 2 a HDMI 2.1
Odhaľovanie noviniek o Project scorpio ešte neskončilo. Konzola nebola ešte stále oficiálne predstavená a nepoznáme jej dizajn, cenu ani finálny názov. Nejaké informácie internetom kolujú, no skutočnú pravdu uvidíme až o dva mesiace na E3.
Čo ale naopak vieme, sú hardvérové špecifikácie. Jej hardvér už bol finalizovaný a konzola ponúka super-výkonný Scorpio Engine so 6 teraflopmi grafického výkonu, 12GB GDDR5 RAM, 1TB rýchleho HDD a 8-jadrový procesor s frekvenciou 2.3 GHz. Teraz sa ale dozvedáme o ďalších vychytávkach. Konzola podporuje najnovšie štandardy a technológie AMD FreeSync 2 a HDMI 2.1.
Prvá menovaná predstavuje technológiu adaptívneho refreshu, čo pomáha konzole sa kompletne zbaviť tearingu a stutteringu, keďže umožňuje grafickej karte prispôsobiť sa obnovovacej frekvencii obrazovky namiesto spoliehania sa na stálych 60Hz. Funguje to tak, že obrazovka vyrenderuje obraz okamžite po tom, ako ho GPU vyrenderuje.
Pôvodne to mala Nvidia G-Sync, Project Scorpio však bude podporovať konkurenčné riešenie: AMD FreeSync 2. Ten už má kompatibilitu s HDR a širokým spektrom frameratov. Takže ľudia, ktorí majú FreeSync obrazovku, si vychutnajú Scorpio naozaj na maximum.
Ďalšou podporovanou technológiou je HDMI 2.1 Variable Refresh Rate (VRR). Ten tu je však vychytávkou do budúcnosti, keďže štandard ešte nebol tak celkom ratifikovaný a tým pádom nie sú dostupné ani žiadne televízory s jeho podporou. Podporujú ho najnovšie PC monitory, bohužiaľ ich množstvo je veľmi obmedzené. Väčšina z nich totiž miesto HDMI využíva DisplayPort, ktorý je obľúbenejší skôr na Macu než pri konzolách. Vlastne neexistuje jediná konzola, ktorá by mala DisplayPort konektor. Navyše sa ani nepočíta veľmi s tým, že by sa v dohľadnej dobe nejak rozšírili HDMI 2.1 VRR televízory. Takže je to teda doplnok, s ktorým sa zabezpečuje aktuálnosť Scorpia v horizonte niekoľkých rokov.