Phil Spencer: „Aby singleplayerové hry prežili, musia fungovať ako Netflix“
Herný priemysel si prešiel výraznou premenou v posledných rokoch. Máme tu medzigeneračné konzoly, ktoré neprinášajú len facelift ale aj nárast výkonu. Hry typu GTA sa pretransformovali v akúsi online službu a na ich singleplayer sa úplne zabudlo.
Ani singleplayerové hry však nezostali také, ako sme ich poznali. Napríklad HITMAN prešiel na epizodický model a dostáva nový obsah (niekedy misie, niekedy nové lokality) každý mesiac. Práve na takýto systém by mohli časom prejsť viaceré singleplayerové hry a môžu za to – uhádli ste – peniaze. Nie však snaha menších štúdií zarobiť majland. Vývoj hier sa v posledných rokoch veľmi zvýšil a menšie štúdiá si nemôžu dovoliť financovať megalomanské projekty zo svojich vačkov. A tak prichádzajú veci, aké sme tu ešte nemali – ako napríklad epizodický (sezónny) obsah.
Lenže to vývojárom ako ich jediný príjem nestačí a Phil Spencer tvrdí, že treba vymyslieť systém, ktorý by menším štúdiám zabezpečil dodatočný príjem. Budúcnosť vidí v službe typu Xbox Game Pass, ktorá by neslúžila len na zapožičiavanie hier. V budúcnosti by mohli singleplayerové epizodické hry využívať práve Game Pass k tomu, aby hráči dostali okamžitý prístup k ďalšej epizóde a celé by to tak trochu pripomínalo Netflix.
Pre vývojárov je to podľa Spencera istejšie, než akou cestou sa vydalo Sony a Nintendo. Obe značky pracujú na singleplayerových exkluzivitách (Horizon Zero Dawn, Order 1886, Zelda…), ktoré majú jeden problém: Sú tu len raz. Teda to sú hry, ktoré si raz kúpite, raz prejdete a hype okolo nich opadne pár týždňov po vydaní. Ukážkovým príkladom je aj Quantum Break. Stačí si jednorázový úspech týchto hier porovnať s pretrvávajúcim úspechom v hrách typu GTA Online alebo Destiny (30 miliónov aktívnych hráčov).
Spencerovi je jasné, že časom treba prejsť na takýto systém, aby chcel „príbehový“ priemysel prežiť. Veľké firmy by však mali spraviť určité zvýhodnenia aj tým štúdiám, ktoré chcú pracovať na multiplayerových hrách. Šéf Xboxu vidí cestu v sprístupnení cloudu Microsoft Azure čo najväčšiemu množstvu štúdií, ktoré sa chcú angažovať vo svete MMO.
via The Guardian