Matt Allen priblížil zaujímavosti zo zákulisia Shadow of War pre Xbox One X
Middle-Earth: Shadow of War si drží status prvej oznámenej hry pre Xbox One X/Project Scorpio a aj preto sa médiá celkom intenzívne venujú tomu, ako bude vyzerať hra na Xbox One X a na čo sa môžu budúci hráči X-ka tešiť.
Doposiaľ sme vedeli, že hra beží v natívnom 4K pri 30fps, avšak teraz technický šéf vývoja Matt Allen priblížil niekoľko detailov o verzii pre Xbox One X. Presne ako ostatní, aj on potvrdil jednoduchosť vývoja hier pre Xbox One X. Je totiž súčasťou rodiny Xbox One a preto je na ňom možné rozbehať hru v lepšej kvalite len s menším zásahom vývojárov. Hra im fungovala na Xbox One X už po 1 dni. Samozrejme ostatné veci ako je napr. podpora HDR, vysokokvalitné modely atď., to je už vec druhá, ktorá potrvá dlhšie.
„Náš engine má jednu cool vrstvu, kam môžu modelári pridávať obsah v neuveriteľne vysokom rozlíšení. Orkovia majú textúry tvárí v 8K rozlíšení, telá v 16K textúrach. Modely tvoria milióny trojuholníkov. A potom tam máme jednu vrstvu, ktorá určuje: Spravím toto, aby hra bežala na low-end PC a toto, aby bežala na PS4 a Xbox One. Čiže keď vyjde nejaký výkonnejší systém, tak nám stačí len upraviť danú vrstvu, pretože modelári ešte robia na veciach, ktoré zatiaľ nemôžeme ukázať,“ povedal Matt Allen v rozhovore pre GamesIndustry.
„Z hľadiska obsahu netrvalo dlho, kým nám hra fungovala. Z technického hľadiska, pretože Xbox One X má veľa spoločného s Windows 10 – a hra nám už dávno beží na Windowse 10 – trvalo nášmu vedúcemu vývojárovi asi deň, než rozbehol hru na devkite Project Scorpio. Samozrejme to nebolo perfektné; boli tam chyby, takže bolo treba sa s tým trochu pohrať, ale nebolo to nič extra ťažké.“
Allen však priznal, že zapracovať podporu HDR a prispôsobiť nasvetlenie hry tak, aby vyzerala pri HDR televízoroch čo najlepšie, bolo trochu náročnejšie: „HDR je pomerne novinkou v hrách a mnohé hry využívajú fyzikálne renderovanie. Vyvinuli sme PBR kvôli renderovaniu v štandardných farbách, no akonáhle idete do HDR, tak sa nám tie farby pokazili, pretože ich je tu oveľa viac. Takže nám trvalo asi mesiac, kým sme nastavili to správne osvetlenie.“