Microsoft spolupracuje s indie vývojármi na budúcich AAA exkluzivitách
Súčasný herný priemysel sa hemží indie štúdiami a kým niektoré vyvíjajú menšie tituly, iné pracujú na AAA projektoch. A práve také indie štúdia Microsoft aktívne hľadá, aby vyvíjali budúce AAA exkluzivity pre Xbox.
Tvrdí to spolumajiteľ a CEO štúdia Obsidian Entertainment, Feargus Urquhart. Jeho štúdio stálo za projektami ako Fallout: New Vegas, Tyranny alebo za zrušenou launch exkluzivitou Xboxu One, Stormlands. Pôvodne malo ísť o fantasy RPG, Microsoft ale očakával od projektu viac a čoraz častejšie kládol dôraz na multiplayer či dokonca raidy pre milióny hráčov. No pretože štúdio nemalo bohaté skúsenosti s vývojom multiplayerových hier a navyše narazili na problémy s enginom, hra bola zrušená.
Microsoft ale podľa šéfa Obsidianu aktívne hľadá kreatívne indie štúdiá, ktoré sú schopné vyvinúť AAA tituly, a začať s nimi spoluprácu na budúcich Xbox exkluzivitách. Dôvodom je aj to, že Microsoft si je vedomý nedostatku exkluzivít pre Xbox One, ale jeho vlastné štúdiá sú momentálne zaneprázdnené inými projektami:
- Rare – Sea of Thieves
- The Coalition – Niekoľko titulov Gears of War
- 343 Industries – Halo 6, Neznámy Halo projekt
- Undead Labs – State of Decay 2
- Turn10 – Forza Motorsport 7
- Playground Games – Forza Horizon 4
- Reagent Games – Crackdown 3
Preto spoločnosť vyhľadáva ďalšie štúdiá, ktoré sú schopné pracovať na projektoch, na ktoré jednoducho Microsoft Studios teraz nemajú kapacitu. A že sa to deje, že to nie sú len slová, dosvedčuje napríklad oznámená spolupráca s britskými Studio Gobo na neznámom titule. Plus tu sú menšie tímy ako Forgotten Empires, SkyBox Labs, Sumo Digital, Ruffian Games a Cloudgine, ktoré sa podieľajú na vývoji niektorých projektov.
via Eurogamer