Twitch a YouTube Gaming prekonávajú sledovanosť HBO a Netflixu
Doba internetu priniesla nové možnosti, ako prežívať herné zážitky. Dlhodobo v tomto vedie multiplayer, ktorý je dnes súčasťou väčšiny AAA hier. No a potom tu máme možnosť vychutnať si gameplaye na streamovacích službách ako je Twitch, Mixer či YouTube.
Práve sledovanie streamerov je dnes mimoriadne populárne, keďže nám to dáva možnosť vypočuť si zábavný alebo niekedy aj odborný komentár k hrám, ktoré nás zaujímajú a ktoré si potenciálne chceme kúpiť. Táto činnosť je dnes dokonca tak rozšírená, že herná sekcia YouTube a Twitch majú viac divákov, než bežné seriálové+filmové služby ako HBO a Netflix. S tvrdením prišla firma SuperData Research.
V roku 2016 mala herná sekcia YouTube 517 miliónov divákov, zatiaľ čo Twitch mal 185 miliónov divákov. Z hudobných a filmových služieb malo minulý rok najviac predplatiteľov HBO so 130 miliónmi, Netflix mal len 93 miliónov. Medzitým bolo Spotify so 100 miliónmi užívateľov (vrátane predplatiteľov).
Najmenej predplatiteľov malo Hulu s 12 miliónmi predplatiteľov. Veľkému rozdielu v popularite sa však nemusíme čudovať. YouTube aj Twitch sú bezplatné, kým za ostatné služby treba platiť. Cena Netflixu začína na 7,99€ a smeruje až k 12,99€ mesačne. Toto najvyššie členstvo umožňuje sledovať obsah naraz na 4 zariadeniach a podporuje 4K rozlíšenie.
V roku 2017 by sa podľa SuperData nemala situácia zmeniť ani tento rok. Naopak, môžeme očakávať ešte väčší nárast popularity streamovacích herných služieb. Do konca roka by mohol Twitch dosiahnuť 212 miliónov divákov, YouTube 563 miliónov. Agentúra odhaduje, že herné videá sleduje dokopy 666 miliónov divákov, z čoho až 52% žije v Severnej Amerike. A z toho až 46% sú ženy.
hbo a netflix sú ale platené, a celá rodina má len jednu platbu, to asi niekto na to zabudol.