Sila cloudu ide stranou, Phil Spencer preferuje lokálny hardvér
Zhruba o tomto čase v roku 2013 nám Microsoft prezentoval svoju víziu herného priemyslu budúcnosti. Prezentoval silu cloudu a hovoril, že len vďaka nemu budú môcť konzoly dosiahnuť až trojnásobok svojho výkonu. Dnes už vieme, že sa Xbox zrýchlil o štvornásobok, no vyžadovalo to celú novú konzolu – Xbox One X.
A zdá sa, že ambícia Microsoftu všetko pretlačiť do cloudu už nie je taká silná, ako pred pár rokmi. Naznačuje to odpoveď Phila Spencera na otázku fanúšika. „Ešte stále veríte v cloud computing a myslíte si, že v priebehu nasledujúcich 5 rokov uvidíme v hrách podobný vzostup ako pri Crackdown 3?“ pýtal sa užívateľ BeastFireTimdog.
I think we'll see the full spectrum from games that run 100% in the cloud streamed to any device to high end games that run highly responsive compute locally while offloading heavy latency tolerant workloads to the cloud for incredible local results.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 13, 2018
Na jeho otázku však už Spencer odpovedal tak, že v nasledujúcich rokoch očakávajú široké spektrum hier. Zahŕňa to napríklad hry, ktoré využijú silu cloudu na 100%, ako aj high-endové hry, ktoré musia bežať lokálne, aby priniesli pozitívny výsledok. V praxi sa teda z výroku dá vyčítať, že sila cloudu bude využitá skôr na jednoduché tituly, ktorými sa vôbec nemusí zaťažovať lokálny hardvér, zatiaľ čo väčšie projekty – ako napríklad Gears of War 5 – budú musieť mať lokálny výkon, aby hra nemala lag a pritom fungovala k svetu.
V nasledujúcim tweete už Spencer potvrdil, ako sa veci majú. Pre Phila Spencera je na nasledujúce roky dôležité, aby konzola dokázala rozbehnúť skvelé hry. A presne s tým sa počíta aj pri pripravovaných hrách z dielne Microsoftu a jeho partnerov.
Tim's the translator. Key for me is that a local console that is able to run great games will be important for years, that's what we are planning for.
— Phil Spencer (@XboxP3) March 13, 2018