Sila cloudu ide stranou, Phil Spencer preferuje lokálny hardvér

Crackdown 3 Horizontal
Zhruba o tomto čase v roku 2013 nám Microsoft prezentoval svoju víziu herného priemyslu budúcnosti. Prezentoval silu cloudu a hovoril, že len vďaka nemu budú môcť konzoly dosiahnuť až trojnásobok svojho výkonu. Dnes už vieme, že sa Xbox zrýchlil o štvornásobok, no vyžadovalo to celú novú konzolu – Xbox One X.

A zdá sa, že ambícia Microsoftu všetko pretlačiť do cloudu už nie je taká silná, ako pred pár rokmi. Naznačuje to odpoveď Phila Spencera na otázku fanúšika. „Ešte stále veríte v cloud computing a myslíte si, že v priebehu nasledujúcich 5 rokov uvidíme v hrách podobný vzostup ako pri Crackdown 3?“ pýtal sa užívateľ BeastFireTimdog.

Na jeho otázku však už Spencer odpovedal tak, že v nasledujúcich rokoch očakávajú široké spektrum hier. Zahŕňa to napríklad hry, ktoré využijú silu cloudu na 100%, ako aj high-endové hry, ktoré musia bežať lokálne, aby priniesli pozitívny výsledok. V praxi sa teda z výroku dá vyčítať, že sila cloudu bude využitá skôr na jednoduché tituly, ktorými sa vôbec nemusí zaťažovať lokálny hardvér, zatiaľ čo väčšie projekty – ako napríklad Gears of War 5 – budú musieť mať lokálny výkon, aby hra nemala lag a pritom fungovala k svetu.

V nasledujúcim tweete už Spencer potvrdil, ako sa veci majú. Pre Phila Spencera je na nasledujúce roky dôležité, aby konzola dokázala rozbehnúť skvelé hry. A presne s tým sa počíta aj pri pripravovaných hrách z dielne Microsoftu a jeho partnerov.

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *