Vývojári z BioWare si uťahujú zo smrti populárneho youtubera TotalBiscuita

Bioware
Minulý týždeň sa u hernej komunity zakončil naozaj zle. Iba niekoľko mesiacov po tom, ako obľúbený youtuber John Bain alias TotalBiscuit prehlásil, že sa jeho zdravotný stav zlepšuje, ho rakovina definitívne skolila.

Populárny herný kritik, ktorého názory vedeli ovplyvniť hráčsku mienku a dokonca na neho reagovali aj väčšie vývojárske štúdiá, zomrel vo štvrtok 24. mája/května vo veku len 33 rokov. Rakovinu mu prvýkrát diagnostikovali v roku 2014, odkedy s ňou zápasil prakticky až do minulého týždňa. Príčinou jej vzniku bola pravdepodobne zlá strava pozostávajúca najmä z rýchlych občerstvení, ale tieto informácie nie sú potvrdené.

Ani takáto smutná informácia však nezabránila dvom vývojárom z BioWare, aby si zo smrti obľúbeného youtubera uťahovali. David Crooks, ktorý v štúdiu pracoval, sa na internete „rozohnil“ a v sérii tweetov napadol známeho herného kritika, ktorý už bol v tom čase mŕtvy. K jeho výrokom sa neskôr vyjadril aj generálny manažér štúdia, Casey Hudson, dodal, že už ide o bývalého zamestnanca.

Zvláštne, svet začal byť lepší pred hodinou, hodinou a pol. Možno to je len tými novými teniskami, ktoré som si kúpil na behanie. Aha, už viem! Preto, lebo Totalbiscuit zomrel! Hej všetci, pozrite si toto! Viem, že je nechutné niekomu šťať na hrob, ale tieto sekery sa samé nevýbrusia. Spomeňte si, ako bol stredobodom pozornosti, keď zverejnil kopu pos*anej „kritiky“ na nie jednu, ale dve veľké hry, na ktorých som pracoval, a nebolo to ani užitočné a ani to nikomu nepomohlo. Prečo sú to stále jeho najsledovanejšie videá?

Neskôr sa ku smrti TotalBiscuita ozval aj ďalší vývojár, Mike Jungbluth, ktorý má (mal?) pozíciu vrchného animátora pre pripravovaný titul Anthem. Jeho reakcia však bola o niečo triezvejšia a aj keď si do TotalBiscuita kopol, na jednu stranu mu uznal jeho popularitu a na stranu druhú pripomenul, že armáda skalných fanúšikov tohto youtubera vedela občas znepríjemniť životy samotných vývojárov. Jeho tweety boli tiež po čase zmazané a profil nastavený ako súkromný. EA ani BioWare zatiaľ názory Jungblutha nekomentovali.

Vidím rovnaký počet ľudí, ktorí mu ďakujú za to, ako im pomohol s hrami alebo kariérou, ale aj ľudí, ktorí sú radi, že je na svete menej o jedného človeka, ktorý bol pripravený kedykoľvek na nich ukázať prstom a namieriť tak na nich svoj dav. Keď má niekto na svedomí to druhé, dôvod oslavovať je do určitej miery oprávnený.

Mike Jungbluth TotalBiscuit

Bohužiaľ, v prípade BioWare nejde o prvý prípad, kedy vývojári napísali tweety, ktoré boli útočné. Známy je prípad z minulého roka, kedy v čase vydania Mass Effect: Andromeda zverejnil gameplay designér Manveer Heir niekoľko tweetov, ktorými napadol ľudí bielej farby pokožky. „Bieli ľudia, nie som tu preto, aby ste sa vďaka mne cítili pohodlne alebo v poriadku sami so sebou, alebo s bielou nadradenosťou, z ktorej benefitujete,“ zverejnil v jednom z príspevkov. Nutno pritom dodať, že v mnohých zahraničných krajinách sa zamestnávatelia snažia mať spravodlivé podmienky pre všetkých bez ohľadu na rasu, pohlavie alebo vierovyznanie. Výnimkou nie je ani EA.

via SegmentNext

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *