RECENZIA Monster Hunter World

Monster Hunter World Recenzia
Capcom tento rok potešil fanúšikov RPG žánru naprieč všetkými veľkými platformami a pri sérii Monster Hunter posunula laťku o úroveň vyššie. Titul známy z prenosných konzol sa dostal aj na tie klasické.

Monster Hunter pozná mnoho ľudí ešte z dôb PSP a už odvtedy si udržuje vysokú popularitu. Ak ste sa k hre ale na handheldoch ešte nedostali, potom je pre vás Monster Hunter: World absolútnou novinkou. Odohráva sa vo vymyslenom Novom Svete (New World), kde máte skúmať a loviť nové druhy živočíchov, ktoré sú vskutku originálne a jedinečné svojim vzhľadom. Niektoré vyzerajú ako dinosaury, iné ako kombinácie niekoľkých zvierat v jednom. Scenéria a farebnosť celej hry tomu dodáva jedinečný nádych, ktorý len prehlbuje celý výsledný zážitok.

Monster Hunter: World sa začína na lodi, kde poprvýkrát uvidíte svoju postavu. Tú si vytvárate vy a úprimne, strávite tu veľmi veľa času. Hra totiž priniesla veľmi veľké možnosti customizácie, na západného hráča až priveľké. To isté platí aj o pomocnom kocúrovi v čižmách, ktorého ale voláme Palico. Nie, táto mačka od vás nechce len jesť a maznať sa, ale bude vám skutočne nápomocná v boji! V hre tiež máte na výber rôzne jazyky vrátane angličtiny alebo „Monster Hunterčiny“, čo je špeciálny jazyk ľudí žijúcich v tomto fiktívnom svete. Tu sa ešte pristavím. Ani jeden z týchto jazykov bohužiaľ nie je po dabingovej stránke dotiahnutý do konca a zatiaľ čo v titulkoch máte dlhočízny text, postava sa uskromní len na „Haha“ alebo podobný zvuk.

Monster Hunter World

Boje s monštrami začínajú prakticky hneď v prvej minúte hry a už počas toho si všimnete rôzne detaily a vychytávky, ktoré hra ponúka. A keďže sa hra volá Monster Hunter, treba tieto príšery niečim loviť. Tu sa hra prispôsobuje chuti snáď každého hráča. Monster Hunter ponúka aj v tomto aspekte obrovské monžnosti. Na výber máte rýchle dýky, dvojmetrovú katanu, kopiu a štít, morfovací sekero-meč, luk alebo minigun. Jednoducho, každý hráč si nájde to svoje. Nutno ale dodať, že každá zo zbraní má svoje jedinečné vlastnosti a štatistiky, vďaka čomu môže byť vyberanie vhodnej zbrane, aj kvôli systému levelovania a upgradovania zbraní, obtiažna vec.

Lovec má tiež pred bojom možnosť nakŕmiť sa, ba priam je to odporúčaná možnosť. Aj tu sa koná gastroporno. Opäť je tu priveľa možností a nechýba ani možnosť vytvoriť si svoj vlastný recept z dostupných surovín. V závislosti od ingrediencii sa potom odlišuje efekt v následnom gameplayi. Niečo môže zlepšiť obratnosť, niečo vám pridá na výdrži, niečo pre zmenu môže odpudiť chamraď. Poteší aspoň, že príprava jedla je sprevádzaná nádhernou animáciou, kde vám jedlo pripravia – presne tak – mačky. A dokonca ho nezjedia! O pekné animácie „prípravy“ novej či vylepšenej zbrane pre vás uvidíte aj u Kováča. Tiež si tu môžete vytvoriť dodatočnú výbavu ako sú štíty a tak podobne.

Monster Hunter World Eating

Áno, v lobby mestečku strávite celkom veľa času aj vplyvom birokracie, ktorá konkuruje tej na slovenských úradoch. Tu však skôr v pozitívnom zmysle, pretože hra ponúka masívnu customizáciu. Či je to dobrá vec alebo naopak zlá, nechám na vás. Ale keď už máte všetko hotové, môžete sa pustiť do hlavnej náplne hry – Questov.

Bohužiaľ, questy sú si vcelku podobné a teda netrvá dlho, kým sa dostaví nuda z repetitívnosti. Väčšinou je zadanie: Choď a zabi tamto, dones mi 10 kusov kože toho, ale občas natrafíte aj na quest typu, že robíte niekomu bodyguarda. Takých je však menej. Repetitívnosť urýchli aj vyššia obtiažnosť príšer, keďže súboje s veľkým evolučným nástupcom T-Rexa môže trvať aj dobrých 40 minút. Samozrejme, na questy sa môžete vydať ako sami, tak v partii, čo vám môže zážitok značne urýchliť. Ako býva u RPG hier zvykom, na dokončenie je treba niekoľko desiatok hodín. Presnejšie, okolo 50.

Mapa Nového Sveta je veľká a postupom času odomykáte nové lokality, kam sa môžete vydať a kde natrafíte na nové, obtiažnejšie a väčšie tvory. Tvory aj lokality majú pritom stanovený alebo odporúčaný level, čo tiež ovplyvní dĺžku pobytu alebo boja. Po grafickej stránke je Monster Hunter: World taký priemerný. Fyzika je naopak veľmi dobrá a počas hrania som nezaznamenal žiaden bug, čo je pri takýchto rozsiahlych hrách nezvyčajné. No ak ide o rozlíšenie a možnosti, ako inak, najlepšiu grafiku dostanete na Xbox One X. Tam ale ponúka tri grafické nastavenia:

• Favour Resolution – Pri tomto režime hra beží v 1728p na Xbox One X a využíva metódu rekonštrukcie obrazu ako klasický Xbox One. Prekvapivo, na konkurenčnej PS4 Pro beží hra vo vyššom rozlíšení (1800p) a dokonca má pri niektorých objektoch vyšší draw distance. Naopak na Xbox One hráči dostanú čistejší obraz.
  • Favour Framerate – Tu hra pobeží v 1080p rozlíšení pri vyššom framerate. Nie je to stabilných 60fps, ale skôr 40-45 fps, čo by bolo fajn skombinovať s FreeSync monitorom, ale hra nepodporuje VRR, takže nejakého vylepšeného zážitku na monitoroch sa nedočkáte.
  • Favour Quality – V tomto režime hra prioritizuje grafické detaily, ale beží v 1080p rozlíšení.

Na klasickej Xbox One konzole, resp. One S, hra beží vo fixnom 864p rozlíšení, čo je menej, než „priemerných“ 900p u tejto konzoly.

Zvuky okolia a zvierat sú spravené veľmi kvalitne a ak máte či už dobré slúchadlá alebo repro, určite si to užijete lepšie, keďže vás to viac vtiahne do gameplayu. No ako som vravel vyššie, dabing zaostáva. Nie každá replika postavy je plne nadabovaná a v prípade zmeny hovoreného jazyka sa môže dokonca stať, že postava stále rozpráva, aj keď už nie je zvuk, alebo naopak. Vlastne, dabing je katastrofálny! Hru spríjemní dynamický soundtrack, ktorý sa prispôsobuje situácii, v akej sa hráč práve nachádza.

Ale…

Veľkú nevýhodu vidím v prístupe hry k nováčikom. Spomenul som to vyššie – obtiažnosť. Chvíľu som premýšľal, či hrám Dark Souls alebo Monster Hunter, pretože než som sa naučil správne skákať a uskakovať, videl som väčšinou obrazovku smrti. A pripomeniem znovu, že hra prináša veľmi veľa možností. Niekoho to možno poteší, ale u mňa niekedy vzbudzoval World až chaotický dojem. Zdalo sa, ako keby vývojári chceli nacpať všetko na jedno miesto a vznikol z toho akurát tak organizovaný chaos. Inokedy, aj keď máte veľké svety, idete 3 minúty po rovnej pláni alebo púšti bez náznaku života.

Monster Hunter World

Bež do tunela, povedali… Tam sa T-Rex nedostane, povedali…

A než som sa naučil správne používať svoje vybavenie, alebo ako ho vylepšiť, bol som už v 1/4 hry a aj to som bol mnohokrát nútený hru vypnúť alebo pokračovať s odporom. Áno, po 20-minútovom boss fighte zomrieť a ísť od začiatku, to vie byť naozaj frustrujúce. Najväčšou nevýhodou ale je – a neplatí to len u Monster Huntera – nemožnosť naozaj pozastaviť hru. Takže ak máte netrpezlivých rodičov, otravné dieťa alebo potrebujete ísť na záchod a ste uprostred bitky, máte smolu. A k tomu máte na lov len 60 minút alebo 3 smrti.

Na záver, ak máte Xbox pripojený k internetu, hra vám neukáže možnosť hrať offline, aj keď nemáte zaplatený Xbox Live Gold. Musíte hru zapnúť v online móde, kde vám ponúkne možnosť kúpiť si Gold a až po odmietnutí výzvy sa hra zapne offline. Celkom zložité, ale najmä u menej znalých to môže byť zavádzajúce. Hra je ale skôr kvalitná a určite zabaví. No nič vám nedá zadarmo a budete si musieť všetko vydrieť, ako sa vraví, krvou a potom.

Monster Hunter World

7.2/10
  • Zvuk
  • Bez mikrotransakcií?

Hidan-kun

Moje meno je Michal, som z Bratislavy Hráčom som už od svojich 12 no vždy som mal doma len počítač, vďaka čomu vyzerá môj Steam, Origin a Uplay tak, ako ženské šatníky. Konzolu som mal donedávna len jednu a to PSP, teraz mám Xbox One S. Nemám uprednostnený žáner hier, ale priznám sa, že strategické, tower defense a turn-based hry sú pre mňa veľmi náročné a veľakrát som to s nimi vzdal. Počúvam prevažne metal a rock.