Crackdown 3 už nevyvíjajú štyri vývojárske štúdiá

Crackdown 3 Horizontal
Na Crackdown 3 si na koniec počkáme 5 rokov a hra, aspoň podľa terajších informácií, vyjde 22. februára/února 2019 pre Xbox One a Windows. Na hre pracovali pôvodne až štyri vývojárske štúdiá – Ruffian Games, Reagent Games, Cloudgine a Sumo Digital. Dnes na hre pracuje už len posledné menované.

Svoj podiel na tom má ako Microsoft, tak tvorca série Crackdown a lead designér prvého GTA, Davy Jones. Bol to práve on, kto založil firmu Cloudgine, aby vyvinula pokročilú technológiu cloudovej fyziky, ktorá by umožnila dodať hre také možnosti deštrukcie, aké by nebolo možné dosiahnuť s konzolovým hardvérom. Firma vyvíjala túto technológiu špecificky pre Crackdown 3, no firmu Cloudgine medzitým kúpil Epic Games. Súčasne s touto akvizíciou získal Davy Jones pozíciu šéfa cloudu a esports stratégií v Epic Games.

Davy Jones bol zároveň kreatívnym riaditeľom štúdia Reagent Games, ktoré sám založil v roku 2014 – v roku, kedy bol ohlásený Crackdown 3. Na E3 2018 už ale šéf Microsoft Studios Matt Booty potvrdil, že ukončili spoluprácu ako s Jonesom, tak so štúdiom Reagent Games. To ale zrejme prestalo existovať už minulý rok. Posledný tweet uverejnilo v januári/lednu 2017, už mu nefunguje oficiálny web a na LinkedIn nájdeme iba troch ľudí, ktorí píšu, že v štúdiu pracujú. Dvaja z nich však už majú inú prácu. Zo štúdia ku koncu roka 2017 odišlo viacero zamestnancov, respektíve prestúpilo do Epic Games spolu s Jonesom a firmou Cloudgine.

Súčasne s týmito zmenami visí vo vzduchu otáznik nad rozsiahlymi možnosťami deštrukcie v multiplayeri. Kým ešte na začiatku roka 2018 Epic Games uistili, že technológia Cloudgine bude aj naďalej použitá v Crackdown 3, na E3 sa už Matt Booty vyjadril vyhýbavou odpoveďou: „Nebudem zachádzať do technických detailov. Povedzme, že máme prístup ku skvelej infraštruktúre a hra má v sebe vynikajúce technológie a tieto dve veci spojíme do takej miery, aby dávali čo najväčší zmysel.“ Súčasne potvrdil, že Crackdown 3 si zachová deštrukčný multiplayer.

Na hre už v tejto chvíli pracuje len jedno štúdio: Sumo Digital.

via Polygon

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Jeden komentár

  1. Rado píše:

    hra je o ničom a robia sa tu neskutočné poviky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *