Red Dead by nikdy nevzniklo, nebyť bubeníka Beatles a Capcomu

Capcom Presents Red Dead Revolver
Mnohí v týchto dňoch odpočítavajú dni do vydania Red Dead Redemption 2, ktoré je vlastne prequelom k hre z roku 2010. Iba málokto ale vie, že je to v skutočnosti tretia hra v sérii, keďže prvý diel, Red Dead Revolver, vyšiel v roku 2004 pre PlayStation 2 a Xbox.

V pôvodnej hre sme sledovali celkom iný región a hlavnou postavou bol Red Harlow, ktorému banditi zabili otca a odvtedy Red túžil len po pomste. Tento, ani ďalšie dva príbehy, by však dnes vôbec nemuseli existovať, nebyť niekoľkých rozhodnutí a bubeníka Beatles, Ringo Starra.

Ešte predtým, než Angel Studios začali pracovať na titule z prostredia divokého západu, pracovali na hre SWAT pre Capcom. Pri tomto titule sa dokonca štúdio inšpirovalo hrou Hired Guns z dielne DMA Design. Áno, toho štúdia, ktoré teraz poznáme ako Rockstar North! Prekvapivo, nápad vyrobiť westernovú hru priniesol do štúdia sám producent Yoshiki Okamoto. Jedného dňa vraj mal možnosť vidieť spaghetti western Blindman z roku 1971, v ktorom si zahral aj Ringo Starr. Bol to práve tento film s priemernými reakciami kritikov, ktorý zaujal Yoshikiho natoľko, že Capcom ukončil vývoj SWAT hry a začal vyvíjať Red Dead. Časom však štúdio Angel Studios, ktoré malo vývoj na starosti, kúpili Rockstar Games a premenovali ho na Rockstar San Diego.

Ako je možné vidieť už v samotných promo materiáloch z E3 2002, Capcom chystal celkom inú verziu Red Dead, ktorá bola viac verná predlohám spaghetti westernu a ponúkala inakšie herné mechanizmy, než finálny produkt, ktorý sa dostal na trh o dva roky neskôr pod iným vydavateľom. Miesto zamerania na príbeh tu vidíme skôr dôraz na arkádovosť a fantáziu. V hre sa napríklad kovboj mohol zmeniť v supa a lietať nad mapou, čo sa samozrejme v konečnej verzii hry neobjavilo. Ako to už ale vyzerá, lokality sa v hre Red Dead Revolver predsa len zachovali, no teraz už majú príbeh a hráč tam neprichádza čisto s úmyslom zbierať body za strielanie všetkého, čo sa pohne.

Podľa tvrdení tvorcov vraj hra v pôvodnej podobe nebola taká zábavná a napríklad systém boja bol prevzatý z Panzer Dragoon alebo Tenchu. Samotní nepriatelia v Red Dead boli potom inšpirovaní členmi vývojárskeho tímu, po ktorých dokonca zdedili mená. A pozadie hlavnej postavy, vtedy známej ako Red Hand, bolo inšpirované filmom Tulák z vysokých plání v hlavnej roli s Clintom Eastwoodom.

via Eurogamer

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *