Pete Hines: Streaming a cross-play bude zohrávať veľkú rolu pri budúcich konzolách
V uplynulých týždňoch sa ľady definitívne roztopili, keď Sony povolilo rozšírený cross-play vo Fortnite. Hra však okrem multiplayeru medzi PS4 a Xbox One priniesla aj systém cross-progresie, takže ak si hráči kúpia V-Bucks na jednej platforme, užívať ich budú môcť aj na druhej.
Okrem toho včera Microsoft oznámil Project xCloud, čo je prvý krok k rozšíreniu Xboxu na smartfónoch, tabletoch, všemožných počítačoch aj konzolách Xbox. Streamovanie bude tiež podľa Bethesdy jednou z dôležitých vlastností budúcej generácie konzol, takisto ako cross-play a cross-progresia:
„Myslím si, že streamovanie bude veľkou vecou ako pre výrobcov konzol, tak pre tvorcov obsahu. Myslím si, že dôležitou témou bude možnosť prinášať ľuďom hry v rôznych formách, ľahšie a rýchlejšie.
Minulotýždňové správy o podpore crossplayu od Sony ma potešili, pretože to vyzerá, že neuznávajú už len crossplay, ale crossplatformo progresiu – to sú dve veľmi odlišné veci. Nechcem mať len možnosť hrať proti hráčom na iných konzolách. Chcem si so sebou vziať svoj progres z jedného zariadenia na druhé. Všetko, čo som odomkol, všetko, čo moja postava vie, všetko z toho chcem mať pri sebe pri prechode z jednej platformy na druhú. Obe veci sú rovnako dôležité a nádejam sa, že v budúcej generácii sa s tým budeme stretávať ešte častejšie. Umožní nám to pristupovať s našou fanúšikovskou základňou ako so celkom, nie len „Tu sú Xbox hráči, tu PS4 hráči, tu sú Switch hráči a PC.“ – Rozdelení a oddelení od seba. Môžeme proste povedať: „Všetci hráte hru X“ a ku všetkým vám môžeme pristupovať rovnako, pretože zážitok je rovnaký, hráte proti sebe.“
Súčasný systém prirovnal k DVD prehrávačom. Ak ste si chceli kúpiť či požičať nejaký film, jednoducho ste si ho zaobstarali a bolo jedno, či máte prehrávač od Sony alebo Panasonicu.
via Eurogamer