Microsoft plánuje prerobiť achievementy, už to nebude len o zbieraní bodov
Jednou z najväčších noviniek, ktoré priniesol Xbox 360, boli achievementy, teda body, ktoré si hráči pripísali na svoje „konto“ po splnení určitých úloh. Nemali nejaký hlbší význam, skôr išlo na to poukázať, čo všetko ten-ktorý hráč vo svojej hráčskej „kariére“ splnil.
Tradičné achievementy sa za posledných 10 rokov nejak výrazne nezmenili. S príchodom Xbox One sa maximálne vytratili niektoré obmedzenia a achievementy dostali „art“, ktorý sa dá použiť ako wallpaper. Získavanie achievementov touto cestou vytvorilo domnienku, že ten, kto má viac achievementov, je lepší než hráč, ktorý ich má menej. Lenže s nástupom eSports pribúdajú hráči, ktorí hrajú len zopár hier, ale hrajú ich poriadne. A tomu bude nový systém achievementov venovať pozornosť.
Po novom by tak achievementy neboli len o zbieraní (G). Mike Ybarra vraví, že jeho tím pracuje na koncepte, ktorý bude prezentovať skutočné hráčske úspechy (napr. víťazstvo v turnaji). Nie je jasné, ako to bude fungovať, no keď si pozriete niekoho profil, Xbox by vám nejak naznačil, že tento hráč je v Top 10 v Halo 5. Takže aj keď to na prvý pohľad vyzerá, že sa bavíte s nejakým začiatočníkom, čoskoro zistíte, že vás v FPS-kách prevyšuje.
via WindowsCentral