Microsoft pripravuje hneď štyri konzoly Xbox. Dve uvidíme budúci rok.
Nie jedna, nie dve, ale hneď štyri konzoly sú v príprave v Microsofte. Tvrdí to šéfredaktor serveru Thurrott, ktorý získal od svojich zdrojov upresnenie informácií, s ktorými sme sa mohli stretnúť v uplynulých dňoch.
Microsoft chce svojou platformou pokryť čo najväčšie publikum a to sa dá dosiahnuť aj vydaním konzol v rôznych cenových kategóriách. Výsledkom sú dve konzoly na rok 2019 a dve konzoly na rok 2020.
2019: Rok cloudu
Budúci rok máme očakávať príchod hneď dvoch konzol, respektíve zariadení. Ako prvú uvidíme konzolu s krycím menom Maverick. Jedná sa o očakávanú konzolu bez mechaniky, ktorá by mala vyjsť už na jar budúceho roka. Spolu s ňou chce Microsoft zaviesť aj službu Digital Attach, zatiaľ známu pod pracovným názvom Roma. V princípe ide o to, že pri objednávke si budete môcť zvoliť digitálne služby ako Xbox Live Gold či Game Pass a keď konzolu dostanete, už bude pripravená na použitie aj s aktivovanými službami. Zároveň sa hovorí, že by táto konzola mohla mať miniatúrne rozmery a naplno využije xCloud. Takže by ani nemusela byť súčasťou žiadnej generácie konzol.
Druhou novinkou budúceho roka má byť aktualizovaný lacnejší model Xbox One S. Vyjsť by mala až koncom roka a zameraná bude výhradne na zníženie ceny. Nižšia cena by ale nemala predstavovať zhoršenie herného zážitku. Zachová si mechaniku, takže sa môžeme len dohadovať, kde sa objavia kompromisy. Teoreticky by však Microsoft mohol z tohto modelu kompletne odstrániť podporu pre Kinect (tzn. softvérovú podporu) a možno odstráni druhé HDMI, ktoré slúži na pripojenie set-top boxov a podobných zariadení do Xboxu. Taktiež by sme mohli očakávať napríklad urezanie podpory pre optický port, teda podobný krok, aký spravilo Sony pri PS4 Slim.
2020: Pro a Arcade. Nepripomína vám to niečo?
V roku 2020 môžeme očakávať príchod dvoch konzol, ktoré sú zatiaľ interne označované ako Scarlett Pro a Scarlett Arcade. A pretože je štýlové mať všetko pod krycími menami, poznať ich už môžeme aj ako Anaconda a Lockhart. Microsoft chce do novej generácie konzol vstúpiť s dvomi konzolami s dvomi rôznymi cenovkami. Za tie môžu pochopiteľne ľudia čakať iný výkon, ale všetky hry sú plne kompatibilné medzi obomi.
Poďme na to ale pekne poporade. Základná verzia konzoly je prakticky priamym nástupcom Xbox One S. Ak by sa teda nič zásadné nezmenilo, znamenalo by to, že lacnejšia verzia nového Xboxu by sa začala predávať za cenu okolo 300 dolárov. Toto je tá takzvaná Scarlett Arcade alebo Lockhart. Po jej boku ale vyjde drahšia a výkonnejšia verzia, ktorá je vlastne priamym nástupcom Xbox One X. Toto je tá Anaconda, Scarlett Pro alebo Danta. Áno, objavil sa aj tento krycí názov a patrí devkitu.
Obe konzoly by mali bežať na novej zostave čipov od AMD. Menovite pôjde o kombináciu procesorov Zen 2 a next-genovej grafickej technológie, ktorá zatiaľ nebola špecifikovaná. Rovnako tak nebol zatiaľ špecifikovaný ani výkonnostný nárast.
20–: Éra cloudu
Dôležitú rolu bude v budúcnosti Xboxu zohrávať cloud. Iniciatíva Project xCloud je nám známa už niekoľko týždňov, ale podobne ako iné, aj túto tvoria dva, dokonca až tri samostatné projekty. Súčasná generácia cloudu nesie názov Anthem a beží výhradne na Xbox One S. V priebehu budúceho roka sa ale do serverov dostane Anthem V2, ktorý bude zameraný predovšetkým na zníženie nákladov. Pôjde o aktualizovanú verziu Xbox One S, ktorá sa zrejme dostane aj k nám do obývačiek a izieb za zníženú cenu. Nakoniec je v príprave aj Anaconda Cloud, ktorý je vlastne cloudovou verziou Anaconda konzoly, známej tiež ako Scarlett Pro.
GameCore
Novinkou, ktorá poteší najmä herných vývojárov, je prechod na platformu GameCore. Je jednou zo súčastí obrovského projektu Windows Core OS, ktorý má separovať jednotlivé súčasti systému za účelom zjednodušenia vyvíjania projektov pre viaceré druhy hardvéru, na ktorom tieto súčasti systému bežia. Dotkne sa to aj Xboxu, ktorý beží na upravenom Windows 10. Jeho hlavnou súčasťou bude práve GameCore. Vďaka tomu, že obsahuje kľúčové rozhrania platformy Xbox, pre vývojárov by malo byť omnoho jednoduchšie integrovať tieto služby do PC aj Xbox hier. Vo výsledku sa to má pozitívne odraziť aj na výkone a na tom, ako ho softvér využíva.
via Thurrott