Microsoft odhalil Xbox Live SDK pre iOS a Android
Presne tak, ako Microsoft avizoval pred pár týždňami, tak teraz odhalil Xbox Live SDK pre mobilné operačné systémy iOS a Android. Jedna platforma však chýba – Nintendo Switch.
Práve zmienky o konzole od Nintenda vyvolali rozruch, pretože sám Microsoft spomínal plány o vstupe platformy Xbox Live na hybridnú konzolu, čím by podľa prieskumov potešil nielen hráčov Xboxu, ale aj hráčov Switchu. Postupne by to totiž znamenalo aj príchod platformy Game Pass a streamovania hier na Switch, lenže nič také sa, k prekvapeniu mnohých, neudialo.
Na dnešnej GDC 2019 konferencii totiž Microsoft predstavil sadu nástrojov pre vývojárov, ktoré umožnia integrovať službu Xbox Live do mobilných hier na iOS a Androide. Vývojárska sada poskytne tvorcom mobilných hier kopu možností. Sada totiž umožňuje podporovať nielen prihlásenie sa cez Microsoft účet, ale tiež zabezpečuje podporu ukladania savov na Xbox Live, podporu správ a party chatu, a v neposlednom rade aj achievementy. Prekvapivo však Microsfot kompletne odignoroval Switch a dokonca zmienky o ňom odstránil aj z pozvánky.
Spoločnosť však na otázku novinára WindowsCentral odpovedal, že v pláne je priniesť nástroje pre vývojárov tam, kde je o ne záujem. Vyhýbavá odpoveď však nemusí nutne znamenať, že o Xbox Live na Switchi nie je záujem. Vzhľadom k tomu, že takéto jednania trvajú podstatne dlhšie (konieckoncov Switch je zároveň konkurencia Xboxu), k ohláseniu podpory Switchu mohlo prísť priskoro.
Microsoft tiež na GDC 2019 predstavil sadu cloudových nástrojov Azure GameStack. Tá zabezpečí vývojárom prístup k službám ako sú PlayFab, enginom ako sú Simplygon či Havok alebo funkciu PlayFab UGC, ktorá umožňuje vývojárom vytvárať obchody s komunitnou tvorbou, akú má napríklad Minecraft.
via WindowsCentral