Google Stadia má odozvu 166ms
Zatiaľ čo o výkone novej streamovacej platformy Google Stadia nemusíme pochybovať, otázniky visia nad plynulosťou streamu.
Pri streamovacích službách totiž všetky tie naše vojny o teraflopoch a vizuálnej kvalite idú bokom. Do popredia sa naopak dostáva otázka odozvy, teda ako plynulo hra reaguje na vaše ťukance. V prípade Google Stadia to je podľa prvých meraní DigitalFoundry 166ms, čo je len o trochu viac než má Xbox One X so 145ms. Je to však viac oproti PC gamingu, kde pri 60fps namerali 79ms a pri 30fps namerali 112ms. Test prebehol na Chromebooku pripojenom ku službe Stadia cez WiFi pripojenie s rýchlosťou 200Mbps.
Pre porovnanie, Microsoft chce so svojou streamovacou platformou Project xCloud dosiahnuť stav, kedy bude mať služba len 10ms odozvu. Nutno však zdôrazniť, že k platforme ešte nemáme kompletné informácie ako sú napríklad potrebná rýchlosť pripojenia, a hlavne ju ešte nemal možnosť testovať nikto okrem ľudí z Microsoftu. Finálne parametre sa tak môžu od vízie radikálne líšiť. Viac by sme však mali vidieť na E3.
Čo sa hardvéru týka, Google Stadia využíva hardvér postavený na grafickom čipe AMD s výkonom 10,7 teraflopu, teda približne o 78% viac ako má Xbox One X a až 2,5x viac PS4 Pro. Zariadenie je tiež vybavené superrýchlou 16GB HMB2 pamäťou s prenosovou rýchlosťou až 484GB/s. Pre vývojárov tiež všetko zavŕši prístup k petabytom voľného miesta na SSD diskoch.
tak u PC som čakal oveľa lepšie výsledky. PC ma sklamalo.