Google Stadia má odozvu 166ms

Zatiaľ čo o výkone novej streamovacej platformy Google Stadia nemusíme pochybovať, otázniky visia nad plynulosťou streamu.

Pri streamovacích službách totiž všetky tie naše vojny o teraflopoch a vizuálnej kvalite idú bokom. Do popredia sa naopak dostáva otázka odozvy, teda ako plynulo hra reaguje na vaše ťukance. V prípade Google Stadia to je podľa prvých meraní DigitalFoundry 166ms, čo je len o trochu viac než má Xbox One X so 145ms. Je to však viac oproti PC gamingu, kde pri 60fps namerali 79ms a pri 30fps namerali 112ms. Test prebehol na Chromebooku pripojenom ku službe Stadia cez WiFi pripojenie s rýchlosťou 200Mbps.

Pre porovnanie, Microsoft chce so svojou streamovacou platformou Project xCloud dosiahnuť stav, kedy bude mať služba len 10ms odozvu. Nutno však zdôrazniť, že k platforme ešte nemáme kompletné informácie ako sú napríklad potrebná rýchlosť pripojenia, a hlavne ju ešte nemal možnosť testovať nikto okrem ľudí z Microsoftu. Finálne parametre sa tak môžu od vízie radikálne líšiť. Viac by sme však mali vidieť na E3.

Čo sa hardvéru týka, Google Stadia využíva hardvér postavený na grafickom čipe AMD s výkonom 10,7 teraflopu, teda približne o 78% viac ako má Xbox One X a až 2,5x viac PS4 Pro. Zariadenie je tiež vybavené superrýchlou 16GB HMB2 pamäťou s prenosovou rýchlosťou až 484GB/s. Pre vývojárov tiež všetko zavŕši prístup k petabytom voľného miesta na SSD diskoch.

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Jeden komentár

  1. Rado píše:

    tak u PC som čakal oveľa lepšie výsledky. PC ma sklamalo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *