Call of Duty: Modern Warfare má cross-play, takto funguje
Predstavenie tohtoročného Call of Duty: Modern Warfare sa nezaobišlo bez zaujímavostí.
Okrem toho, že hráčov po ročnej odmlke opäť čaká príbeh, a nie len tak hocijaký, tak Activision bleskovo oznámil, že hra bude podporovať cross-play pri vydanía stala sa tak vôbec prvou hrou od veľkého vydavateľa, pri ktorej sa niečo také stalo. Bariéru tak prelomil mnohými milovaný a zároveň nenávidený Activision, kým ostatné firmy ako EA (Apex Legends), Ubisoft (The Division 2) či Bethesda (Fallout 76) len rozprávajú, ako by radi niečo také spravili…
Cross-play bude fungovať zjavne medzi všetkými tromi platformami, teda Xbox One, PS4 a PC. Príjemnou vlastnosťou je, že hra využije input-based systém matchmakingua teda nebude vyberať súperov na základe platformy, ale na základe periférií, s ktorými hrajú. Jedinou výnimkou v inak šikovnom systéme je, že ak ste v partii s hráčom hrajúcim s klávesnicou a myšou miesto gamepadu, hra bude uprednostňovať K+M protivníkov. Skutočnosť, že Activision tak otvorene hovorí o systéme cross-playu zároveň naznačuje, že Call of Duty: Modern Warfare môže byť ďalšou z hier s oficiálnou podporou klávesnice a myši na Xbox One.
Ďalším prekvapením je, že hra nebude mať Season Pass a bude sa spoliehať na predaj kozmetických itemov do multiplayeru. I keď, to sľuboval Activision aj pri Black Ops 4 a trvalo to len do chvíle, než sa za reálne peniaze začali predávať doplnky typu Red Dot Sight. Čiže toto síce znie pekne, ale v ovzduší cítime zápach slovíčka „ale“.
Napokon, poslednou zaujímavosťou zo sveta Call of Duty: Modern Warfare je fakt, že hra beží na celkom novom engine, na ktorom vývojári z Infinity Ward pracovali posledných 5 rokov. To však už odhalil portál DigitalFoundry, ktorý vyzdvihol zároveň vizuálny progres oproti predošlým častiam Infinite Warfare a Black Ops 4, ktoré ešte stále bežali na starom engine, no hry už boli aspoň obohatené o podporu 4K a HDR na Xbox One X.
5 rokov úsilia sa však Infinity Wardu napokon vyplatilo: Okrem toho, že engine bude využívaný v budúcej generácii konzol, engine budú využívať aj štúdiá ako Sledgehammer a Raven, a v neposlednom rade aj Treyarch.