Šéf Platinum Games je sklamaný z budúcej generácie konzol

Project Scarlett

Microsoft aj Sony začali tento rok komunikovať prvé detaily o svojich budúcich konzolách. Na základe toho už vieme, že ako budúci PlayStation, tak Xbox ponúknu procesor AMD Zen 2, Navi, SSD, rýchlejšiu RAM, instantné načítavanie a raytracing.

Ale nie každý je z toho nadšený. Napríklad šéf štúdia Platinum Games, ktoré vyvinulo hry ako NieR:Automata, Bayonetta či (zrušený) Scalebound, Atsushi Inaba, je z pripravovaných konzol sklamaný. Podľa jeho slov sa mu totiž „ťažko hľadá nadšenie pre veci, ktoré sú viacmenej rovnaké“.

Počas VGC na E3 povedal, že Microsoft a Sony tak nejak zleniveli a začali nakupovať už existujúce komponenty od AMD, ktoré ich zároveň ponúka pre PC. Viac sa mu páčili predošlé generácie konzol, ktoré využívali plne customizovaný hardvér. Pre zaujímavosť, Xbox 360 využíval modifikovaný IBM PowerPC procesor, kým PS3 ponúkala celkom vlastný Cell RSX procesor. V predchádzajúcej generácii zas PlayStation 2 ponúkala kombináciu čipov Emotion Engine a Graphics Synthetizer.

Tým, že pripravované konzoly ponúknu už známe architektúry Zen a Navi od AMD, v podstate podľa Inabu využívajú už existujúce veci a nevymýšľajú nič nové:

„Je to OK. Myslím to tak, že veci sa budú hýbať rýchlejšie, grafika bude lepšia a zrejme bude hranie ľahšie s kratším čakaním. To je pre spotrebiteľa dobré. Ale viac-menej je to to isté, oproti predošlým generáciám. Nie je to nič prelomové ani super-inovatívne, ak sa ma opýtate. Herný hardvér zvykol byť o vlastných čipoch, ktoré ste na PC nemohli mať. Pozrite sa na to teraz, len berú veci, ktoré dávno existujú. Napríklad Switch využíva Tegru, ktorá už existovala a ostatné konzoly využívajú veľmi podobné procesory a grafické karty, ktoré vidíte na PC, ale sú možno mierne updatované. Nič z toho už ale nerobí ten hardvér jedinečným. Je ťažké sa nadchnúť z už existujúcich vecí, ktoré boli len do určitej miery upravené. Preto pre mňa reprezentujú inováciu veci ako cloudové platformy a sú niečim veľmi, veľmi odlišným – sú to platformy, ktoré ma tešia a mám pocit, že sa tam udeje veľa inovácie.

Atsushi Inaba, šéf Platinum Games

via VideoGamesChronicle

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

2 komentáre

  1. Rado píše:

    Atsushi Inaba je magor.

  2. Jogurtik píše:

    Je to blbec. Na druhou stranu si myslím, že obojí konzole budou mít podobné parametry, protože pro vývojáři ušetří méně práce při importu a programování. Holt, doba se mění.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *