Indie vývojári: „Xbox Game Pass je prvé spravodlivé predplatné“

Xbox Game Pass pre PC

Spočiatku to vyzeralo, že Xbox Game Pass vážne ochromí predaje hier, ale vyzerá to, že vývojári sú s predplatným modelom v konečnom dôsledku veľmi spokojní.

Viacerí nezávislí vývojári počas panelovky na Gamelab 2019 vyjadrili pozitívny názor voči službe, ktorá stojí 9,99€ mesačne pre Xbox One, 3,99€ pre PC alebo 12,99€ pre obe.

„Pri predplatných modeloch existujú dva uhly pohľadu: zákaznícky a vývojársky. Zákazníci chcú hrať čo najviac hier čo najlacnejšie. Ale vývojári musia zistiť, čo im tento distribučný model prinesie,“ prehlásil Dino Patti, spoluzakladateľ štúdia Playdead, ktoré prinieslo hry Limbo, Inside a dnes už chystá tretiu veľkú hru. „S Game Passom to Microsoft robí dobre aj pre vývojárov. Podľa mňa – a možno som trochu zaujatý – myslím si, že v prípade Game Passu ide o biznis model, ktorý možno vôbec poprvýkrát vnímať ako férový voči vývojárom. Všetky ostatné biznis modely, ktoré skúšali predplatné nikdy nefungovali, pretože nevedeli, čo vývojári naozaj potrebujú,“ dodal. Narážal pritom na služby OnLive a Gaikai, prvé herné predplatné (a streamovacie) služby.

Fredrik Wester z Paradox Interactive vraví, že mnoho ľudí prirovnáva Game Pass k službám ako Spotify a Netflix, akoby šlo o rovnaké veci. To však neplatí, pretože každá platforma má iný biznis model: „Spotify vám platí za to, koľkokrát si ľudia pustia vaše pesničky. Netflix vám zaplatí fixnú sumu na základe toho, akú hodnotu určí vášmu seriálu. Sú to dve od základu odlišné veci a to isté platí aj pri Game Passe. Napríklad OnLive fungoval tak, že môžete mať hru v jeho službe, oni vám prinesú množstvo zákazníkov, ale peniaze dostanete vyplatené na základe toho, ako dlho budú hrať vašu hru. V Paradoxe tento biznis model milujeme, pretože ľudia hrajú naše hry 3-4 tisíc hodín. Game Pass je podľa nás decentný model, kde toľko nedostaneme zaplatené, pretože ľudia hrajú naše hry viac, než singleplayerové naratívne hry.“ Game Pass totiž funguje tak, že vývojárom platí na základe počtu inštalácií, nie na základe odohraných hodín.

Empire of Sin pripomína sériu Omerta

Paradox má vo svojom portfóliu takmer 70 hier a podľa Westera je v pozícii, kedy si môže dovoliť skúšať čokoľvek. To, že Game Pass nie je celkom podľa predstáv, štúdiu neprekáža. Vníma však, že pre menších vývojárov je to cesta, ako rásť a expandovať: „Za 16 rokov čo pracujem v hernom priemysle, som nič také nevidel. Ľudia vyhadzujú peniaze za čokoľvek a ak neviete v tomto priemysle zarobiť dnes, nedokážete to zrejme nikdy – ak nie ste ustálená firma, pretože nové majú vždy problémy.“ Dodal tiež, že vývojári si musia riadne premyslieť, aký biznis model chcú využívať teraz, pretože o 3-4 roky už nemusí platiť a vývojári môžu vtedy naraziť na veľké problémy.

via GamesIndustry.biz

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Jeden komentár

  1. StriderCZ píše:

    Game Pass je skvělý, o tom žádná. A je fakt, že jsem vyzkoušel iks indie her. A i u těch „blbých“ jsem vydržel jeden večer. Ale momentálně hraji o sto šest a už se těším na nové přírůstky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *